چند روز مانده تا بازگشایی مدارس

تب گرانی لوازم التحریر، کام دانش آموزان و والدین را تلخ کرده است

با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید، بازار خرید لوازم التحریر در خراسان جنوبی داغ شده است و گرانی این لوازم هم بر تب این بازار افزوده است.

والدین و دانش آموزانی که هر سال در اواخر شهریور پا به فروشگاه‌های لوازم التحریر و ملزومات مدرسه می‌گذارند به یکباره با قیمت‌های بالا مواجه می‌شوند و چاره‌ای هم برای خرید ندارند.

افزایش قیمت دوبرابری برخی از لوازم التحریر، خانواده‌هایی که دارای چند دانش آموز هستند را بیشتر نگران کرده است.

مادر یک دانش آموز دبیرستانی که مشغول تماشای قیمت‌ها است به خبرنگار ما می‌گوید: برای خرید دفتر، خودکار و سایر لوازم مدرسه آمده ام، اما لوازم التحریر امسال خیلی گران شده و با قدرت خرید مردم سازگار نیست.

ا‌و بیان می‌کند: قیمت دفتر‌ها خیلی افزایش یافته است به طور مثال دفتری که پارسال ۲۰ هزار تومان بوده حالا به ۴۰ هزار تومان و در بعضی از فروشگاه‌ها تا ۸۰ هزار تومان هم رسیده است.

والدین دیگری نیز می‌گویند: گرانی لوازم‌التحریر برای والدینی مثل ما که چند فرزند در سنین مدرسه داریم بسیار سخت و سنگین است.


بیشتر بخوانید


آن‌ها می‌گویند: تنها برای دو کیف بیش از یک میلیون تومان هزینه کرده ایم و هنوز لباس فرم مدرسه و لوازم التحریر را خریداری نکرده ایم.

افزایش دو برابری قیمت لوازم التحریر

در بازار فروش لوازم التحریر، افزایش قیمت دفتر بیشتر از بقیه به چشم می‌خورد؛ افزایش قیمت کاغذ، قیمت دفتر‌ها را به دو برابر رسانده است.

عباس زاده یکی از فروشندگان لوازم التحریر بیرجند می‌گوید: دفتری که پارسال ۱۷ هزار تومان بوده به علت گران شدن کاغذ امسال ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

او که چندین سال سابقه فروش لوازم مدرسه دارد، بیان می‌کند: انواع لوازم التحریر با طرح‌های مختلف در بازار موجود است، ولی قیمت‌ها حدود دو برابر افزایش پیدا کرده است.

بازار زیر ذره بین ۳۵ تیم بازرسی

طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار پوشاک، کیف و کفش و لوازم‌التحریر از ۱۵ شهریور در خراسان جنوبی شروع شده است.

در این طرح ۳۵ تیم بازرسی بر تخلفات گرانفروشی و عدم درج قیمت نظارت دارند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی می‌گوید: مجازات‌هایی که تعزیرات حکومتی برای متخلفان در نظر گرفته بسیار سنگین است به طوری که جریمه عدم ارائه فاکتور برای واحد صنفی ۱۰میلیون تومان و عدم درج قیمت هم ۱۰ میلیون تومان است.

تهوری تأکید می‌کند: چنانچه ارتکاب تخلف به صورت مکرر انجام شود، واحد صنفی پلمپ می‌شود.

طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار پوشاک، کیف و کفش و لوازم‌التحریر تا ۱۵ مهر در استان ادامه دارد و مردم می‌توانند تخلفات گرانفروشی و عدم درج قیمت را به سامانه ۱۲۴ سازمان صمت گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.