آمریکا: آماده دفاع هسته‌ای از ژاپن هستیم

وزیر دفاع آمریکا بعد از دیدار با همتای ژاپنی خود تاکید کرد واشنگتن آماده دفاع هسته‌ای از ژاپن در برابر هر گونه تهدیدات احتمالی است.

«لوید آستن»، وزیر دفاع آمریکا بعد از دیدار با «هامادا یاسوکازو»، همتای ژاپنی خود تاکید کرد: واشنگتن از ژاپن در برابر هر گونه تهدیدات احتمالی با بکارگیری تسلیحات سنتی و توان هسته‌ای حمایت خواهد کرد.

به گزارش آرتی عربی، دو طرف در این دیدار درباره اقدامات چین در مسئله تایوان و در نزدیکی مرز‌های ژاپن رایزنی و این اقدامات را «خصمانه» و «تحریک آمیز» توصیف کردند.

او مدعی شد: واکنش ما همراه با ژاپن و دیگر متحدان‌مان مسئولیت‌پذیرانه و قاطعانه خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا با ابراز تمایل کشورش برای تقویت همکاری نظامی با ژاپن، ائتلاف دو کشور برای تضمین امنیت منطقه را اساسی عنوان کرد.

این در حالی است که تنش میان چین و تایوان، پس از سفر‌های مقامات آمریکایی به این جزیره تشدید شده است، زیرا چین آن را جزئی از کشورش می‌داند و خواستار احترام کشور‌ها به اصل چین واحد است، اما آمریکا حامی جدایی و استقلال تایوان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
نمی دونم والله کسی که حرف آمریکا رو گوش بده بهش اعتماد کنه و آسوده باشه باید مغز خر خورده باشه تا آمریکا بیاد دست به کار بشه اگه حمله به ژاپن صورت بگیره جایی سالم نمی مونه که آمریکا دفاع کنه مگه اینکه خودش بعد از جنگ اونجا رو تصاحب کنه
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۸:۱۴ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
اگر بگویند ژاپن از روسیه دفاع هسته ای میکنه من بیشتر باور میکنم تا این دروغ شاخدار رو. (ناکازاکی)___________________________(هیروشیما).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
تو دوباره نزنش دفاع کردن پیش کش لعنت بر امریکای منفور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
اکراینوداد به فنا حالانوبت یکی دیگه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
تو هم جمش کن آمریکا فقط گاو شیرده تو منطقه نداره بلکه تو شرق آسیا هم داره که اون ژاپن و کره جنوبی هست که فاکتور گیری کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
آمریکا از هیچ کشوری دفاع هسته ای نمیکنه حتی اسرائیل
آخرین اخبار