اربعین در این دوره جهان اسلام امنیت آفرین است

امام جمعه کرج گفت: در اربعین عمق دینداری مردم به نمایش گذاشته می‌شود، امروز اربعین یکی از نماد مقاومت در جهان و ادامه عاشورا با همان اهداف و مقصد است.

 آیت الله حسینی همدانی گفت: با اربعین عصر دینداری عقلانیت زنده شد، اربعین یعنی همان حیات طیبه قرآن و الگوی مردم ضد استکباری، جامعه سازی بر اساس فرهنگ حسینی، چیزی که غرب را می ترساند و نباید با روز اربعین تمام شود و باید در تمام روزهای سال این فرهنگ وجود داشته باشد، اربعین یعنی سیاست ما عین دیانت ماست.

امام جمعه کرج افزود: در این ۱۰ سال اخیر از تمام دنیا در این کنگره بین المللی حضور دارند و نشانده حرکت فرامذهبی این موضوع است، آن هم در منطقه ای که پر از تنش است، اربعین برای جهان اسلام در این دوره امنیت آفرین است، اربعین مانند یک ابر رسانه عمل می‌کند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و امسال بعد از دو سال تعطیلی با شکوه تر در حال برگزاری است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مذاکرات برجام اشاره کرد و گفت: در رابطه با مذاکرات هسته ای، آمریکا با برهم زدن برجام مقصر بوده و او باید برای جبران همه کار کند، اما رژیم صهیونیستی با دخالت در این موضوع منافع کشور ما را تحت تاثیر قرار داده و این درحالیست که جمهوری اسلامی از ابتدای مذاکرات به دنبال توافق مذاکرات بوده است.

امام جمعه کرج افزود: آژانس بین المللی انرژی هسته ای هم در زمین اسراییل بازی می‌کند اما اروپایی ها باید بدانند که در ماه آینده به گاز ایران احتیاج خواهند داشت.

آیت الله حسینی همدانی می گوید: همین چند روز پیش ۱۰ مجموعه دیگر را تحریم کرده اند و دوباره می گویند ایران به دنبال توافق نیست، بدون باج خواهی منافع ایران را تامین کنید به دنبال اسراییل این محور شرارت های منطقه نباشید .

او افزود: وقتی صحبت از منافع و عزت ایران باشد، تمام ایرانیان چنان جهنمی برای شما درست کنند که راه فراری نداشته باشید.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز ۳۰ سال قبل نیست، امروز در رزمایشی تدافعی که اخیرا ارتش انجام داد قسمتی از پهپاد آرش ۲ را مورد ارزیابی قرار گرفت ، پهبادی که مخصوص حمله به تلاویو است و این را بدانید هر حرکت کوچکی از سمت شما محو شدنتان را در پی خواهد داشت.
آیت الله حسینی همدانی با توجه به اهمیت موضوع کمبود آب نیز گفت: مسئله آب را جدی بگیرید، مسئله آب در کشور و استان حساس است.

او ادامه داد : راجب تصفیه خانه هایی که نیمه کاره مانده اند تلاش کنید تا با آب تصفیه شده برای محصولات کشاورزی استفاده شود نه اینکه تا عده ای منفعت طلب که توجه به سلامت جامعه ندارند با آب آلوده محصولات کشاورزی پرورش دهند.

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.