همایش جهانی اربعین لرزه بر پیکر اسرائیل و دشمنان اسلام انداخته است

امام جمعه موقت اراک گفت: اربعین اختصاص به شیعیان ندارد و مربوط به آزادی خواهان جهان است.

حجت الاسلام عبداللهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای بیت المقدس شهر اراک گفت: اربعین اختصاص به شیعیان ندارد و مربوط به آزادی خواهان جهان است و این حرکت لرزه بر پیکر اسرائیل و دشمنان اسلام و قرآن انداخته است.

حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به حضور جمعیت۲۰ میلیونی نفری در اربعین امسال در کربلا و تشکر از مردم و دولت عراق برای پذیرایی از زائران ابا عبدالله الحسین (ع) افزود: حماسه اربعین امسال با وجود تمامی تبلیغات منفی دشمنان اسلام و قرآن اتفاق افتاد و این مهم مقدراتی است که خداوند مقرر کرده و باید اتفاق می‌افتاد.

او ادامه داد: دشمنان با ایجاد جنگ روانی در پیاده روی اربعین به دنبال این بودند که این حرکت عظیم را تحت شعاع قرار دهند که به خواست خداوند تمامی توطئه‌های آنان نقش برآب شد.

امام جمعه موقت اراک با قدردانی از حضور میلیونی مردم ایران و عراق در راهپیمایی عظیم اربعین افزود: مردم علیرغم تمامی مشکلات و گرمای شدید کشور عراق، به صورت میلیونی عازم زیارت مرقد امام حسین (ع) شدند که این مهم جای تقدیر و تشکر دارد.

او تصریح کرد: همچنین حضور پرشکوه زنان و بانوان باحجاب کامل در هوای گرم عراق جای تشکر و تقدیر دارد و حضور زنان و مردان و خانواده‌ها در این پیاده روی تحکیم خانواده را به همراه دارد.

حجت الاسلام عبدالهی تاکید کرد: حضور مردم در اربعین بیعت دوباره با امام حسین (ع)، ائمه اطهار، شهدا و گوش به فرمان بودن و از نشانه‌های ایمان شیعیان و مسلمانان است.

او با تاکید بر تقویت بنیه دفاعی و موشکی برای دفاع از کشور و دنیای اسلام خاطر بیان کرد: پیامبر اکرم (ص)، ائمه اطهار (ع) و توسل به آنان نظام هستی را نگاه داشته است.

امام جمعه موقت اراک را هدف امام راحل (ره) را تربیت حسینی مردم ایران دانست و افزود: سعی رهبر انقلاب اسلامی و مومنان هم بر این است که مردم کشور تربیت حسینی داشته باشند.

هفته دفاع مقدس، ابلاغ برنامه هفتم توسعه توسط رهبر معظم انقلاب و حضور رییس جمهور در سازمان همکاری شانگ‌های دیگر مطالبی بود که حجت الاسلام عبدالهی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک بیان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.