اشک تمساح مدعیان دفاع از حقوق زنان برای مهسا امینی

در شرایطی که فوت تاثرانگیز «مهسا امینی» بازار دروغ پردازی را داغ کرده بود انتشار تصاویر این حادثه یک بار دیگر رسوایی این فرصت‌طلبان را رقم زد.

روز پنجشنبه گذشته بود که پلیس تهران درخصوص خبر منتشر شده از عارضه قلبی خانمی به‌نام مهسا امینی که به علت نقض قانون حجاب به یکی از مراکز پلیس مراجعه کرده بود توضیحاتی ارائه داد.

پلیس تهران اعلام کرد: خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که در جمع سایر افراد به‌طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد. بلافاصله این خانم توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان است.


بیشتربخوانید


با وجود توضیحات پلیس، اما شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی ضد انقلاب و برخی چهره‌های سیاسی در داخل و سلبریتی‌ها و برخی از فعالان فضای مجازی هم نوا با این شبکه‌ها شروع به پمپاژ شایعات مختلف از جمله آسیب دیدگی مهسا امینی بر اثر برخورد پلیس یا شکنجه و... کردند.

متاسفانه روز جمعه با وجود تلاش کادر درمان، این دختر جوان جان خود را از دست داد تا حجم شایعات و دروغ پردازی‌های مطرح شده در این خصوص افزایش چشمگیری پیدا کند.

کار به جایی رسیده بود که فردی در توئیتر با اشاره به خون ریزی از گوش این بیمار تحت درمان، با کلی توضیح به اصطلاح علمی نتیجه گرفته بود که این حالت حکایت از برخورد جسم سخت با سر و... است!

در شرایطی که ماجرای بیهوشی و نهایتاً فوت تاثر انگیز «مهسا امینی» در هنگام حضور در یکی از مراکز پلیس بازار دروغ پردازی و شایعه سازی‌های هدفمند ضد انقلاب و برخی در داخل را داغ کرده بود انتشار تصاویر این حادثه یک بار دیگر رسوایی این فرصت‌طلبان را رقم زد.

در فیلم منتشر شده از پلیس که مربوط به محل مراجعه مرحومه امینی است کاملا واضح و مشخص است که وی بدون مشکلی وارد سالن عمومی که افراد زیادی هم در ان مستقر هستند می‌شود و پس از نشستن در محل در ادامه بعد از گفتگو با شخصی که در محل حضور دارد ناگهان بیهوش می‌شود و در ادامه با حضور عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود.

انتشار این تصاویر کافی بود که تمام دروغ پردازی‌ها و داستان سرایی‌های ضد انقلاب و همراهان داخلی آن‌ها نقش بر آب شود و این افراد و جریانات بار دیگر رسوا شوند.

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ هم در اطلاعیه‌ای درخصوص مهسا امینی اعلام کرد: «در اجرای دستور فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر رسیدگی دقیق به این موضوع به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در همان ساعات اولیه حادثه فوق، بلافاصله رسیدگی به آن بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

براساس نتایج به دست آمده و بازبینی دوربین‌های مداربسته، نامبرده روز سه شنبه مورخ ۲۲ شهریور ماه جاری به همراه تعدادی از افراد به دلیل پوشش نامناسب توسط مأموران پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ و به منظور اخذ تعهد و توجیه به یکی از مقر‌های پلیس هدایت شدند که وی در جمع سایر مراجعه کنندگان در سالن اجتماعات به طور ناگهانی بیهوش شده و بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به نزدیک‌ترین بیمارستان جهت مداوا منتقل می‌شود که متأسفانه اقدامات درمانی مثمر ثمر واقع نشد.

لازم به ذکر است، تصاویر ضبط شده دوربین‌های مدار بسته از لحظه ورود وی به مقر انتظامی تا انتقال توسط اورژانس به رویت خانواده وی رسیده است.

توضیح اینکه بر اساس رسیدگی دقیق به عمل آمده از زمان انتقال وی به خودرو و همچنین در مکان مزبور هیچ‌گونه برخورد فیزیکی با ایشان انجام نشده است.»

گفتنی است، به محض انتشار خبر حادثه بیماری این دختر جوان و فوت وی دستورات فوری از سوی رئیس‌جمهور، وزیر کشور، دادستان تهران و مقامات مربوطه برای واکاوی و روشن شدن ماجرا صادر شد و طبیعتاً قصدی برای کتمان یا پنهان کردن حقیقت از سوی مسئولان کشور وجود نداشت. بی‌شک نتیجه گزارش‌ها و بررسی‌ها هم اگر کم کاری یا اهمالی را نشان دهد با عوامل آن برخورد می‌شود.

اطلاعیه سازمان پزشکی قانونی کشور

درخصوص این حادثه سازمان پزشکی قانونی کشور دیروز اعلام کرد: «اداره کل پزشکی قانونی استان تهران بلافاصله پس از دستور دادستان محترم تهران جهت رسیدگی ویژه این پرونده نسبت به اعزام همکاران مجرب این سازمان و معاینه دقیق ایشان در بیمارستان اقدام نمود که در حین فرآیند تشکیل کمیسیون تخصصی، خبر درگذشت وی واصل شد. به محض اطلاع از وقوع فوت متوفیه و در پی دستور مقام محترم قضایی با تشکیل یک تیم مجرب از کادر متخصصان پزشکی قانونی، پس از انتقال پیکر فوت شده به سالن تشریح مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان تهران، نسبت به معاینه ظاهری و کالبدگشایی پیکر متوفیه اقدام شد. در رسیدگی به این پرونده بررسی دقیق و کاملی در معاینه و کالبدگشایی صورت گرفت و تمامی معیار‌ها و شاخص‌های تعیین علت فوت، معاینه ظاهری و اعضای داخلی بدن انجام و نمونه‌های لازم از بافت‌ها و اعضای داخلی بدن برداشته و به آزمایشگاه‌های تخصصی ارسال شد تا به مجرد حصول نتایج آزمایشات ارسالی و با در نظر گرفتن نتایج معاینات و کالبدگشایی انجام شده، مندرجات پرونده بیمارستانی و سوابق پزشکی نام برده و همچنین اخذ نظریه تخصصی رشته‌های مورد نظر در قالب کمیسیون پزشکی ویژه‌ای که به دستور دادستان محترم در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران تشکیل شده است، متعاقبا نسبت به تعیین علت فوت اقدام و نتیجه به مقام محترم قضایی ارسال شود.»

این اشک تمساح باورپذیر است؟

اما پرداختن همراه با قضاوت‌های نادرست و پیش از روشن شدن اصل ماجرا از سوی برخی چهره‌های سیاسی بیش از آنکه رنگ و بوی دلسوزی داشته باشد بیشتر نوعی عقده گشایی و فرصت‌طلبی برای حجمه علیه نظام می‌نماید.

به عنوان مثال آیا اشک و ناله امروز گروهی که زمان زیادی از دفاع آن‌ها از شهردار هم حزبیشان در ماجرای قتل «میترا استاد» نمی‌گذرد برای مهسا امینی را می‌توان تحت عنوان حمایت و دفاع از حقوق زنان و دختران پذیرفت؟ کسانی که انواع تهمت و نسبت ناروا را به زن بی‌دفاعی که به دست همسرش در حمام به گلوله بسته شد زدند تا همفکر و هم حزبیشان را تبرئه کنند اساساً صلاحیت دفاع و ریختن اشک تمساح برای حقوق زنان را دارند؟

عده‌ای هم که فریب این دروغ پردازی‌ها و شایعه‌سازی‌های این چند روز را خورده‌اند باید از خود بپرسند تا کی می‌خواهند ذهن و روح خود را تسلیم دروغ پردازی‌های شبکه‌های معاند و پادو‌های داخلی آن‌ها کنند؟

از طرفی عده‌ای تلاش می‌کنند با بهره‌برداری از حادثه تلخ و ناگوار فوت «مهسا امینی» مقابله با بدپوششی و عمل کردن پلیس به وظیفه قانونی خود در برخورد با هنجارشکنی و زیر پا گذاشتن قانون را ناموجه جلوه دهند. این تحلیل‌ها می‌تواند سرآغاز بی‌قانونی و هرج و مرج در جامعه شود چرا که در همه تخلفات کوچک و بزرگ دیگر هم ممکن است فردی با سابقه بیماری زمینه‌ای یا حتی غیر آن دچار موارد مشابه شود.

به قول دوستی، اگر مثلاً فردی برای توضیح درخصوص فرار مالیاتی به اداره مالیات فراخوانده شود و حین مراجعه به این محل دچار عارضه قلبی شود باید قانون مالیات را لغو کرد؟

کم‌کاری سایر دستگاه‌ها و تنهایی پلیس در مقابله با بد حجابی

نکته دیگر اینکه، سال‌هاست بسیاری از کارشناسان مسائل فرهنگی نسبت به کم توجهی دستگاه‌های تربیتی و پرورشی نظیر آموزش و پرورش، صدا و سیما، وزارت علوم، وزارت ارشاد و... نسبت به ترویج و تببین مسئله حجاب که از ارکان مهم حفظ عفاف و حیا و امنیت اجتماعی جامعه است هشدار داده‌اند، دستگاه‌های عریض و طویلی که همگی وظیفه آشنایی دادن و ترویج حجاب و به نوعی وظیفه پیشگیرانه نسبت به گسترش بدحجابی داشته‌اند و گویی سال‌های سال است که در خوابی عمیق فرورفته‌اند.

در عوض نهادی همچون نیروی انتظامی که وظیفه‌اش اجرای قانون و برخورد با قانون شکنی است در فضایی اینچنین به تنهایی علم مقابله با هنجارشکنی و بدحجابی را به دست گرفته است و با هر اتفاق بزرگ و کوچکی مورد هجمه قرار می‌گیرد، بی‌توجه به آنکه در حال حاضر یکی از مهم‌ترین سنگر‌ها برای مقابله با گسترش هنجارشکنی و بدحجابی در جامعه در دستان همین فرزندان جامعه اسلامی است و نه تنها نباید غیر منصفانه مورد هجمه قرار گیرند بلکه باید سایر نهاد‌ها و سازمان‌هایی که در زمینه پیشگیری از بدحجابی و تببین ارزشی عفاف و حجاب در جامعه کم‌کاری کرده‌اند برخورد قاطعانه شود.

با دروغ پردازان برخورد نمی‌شود؟

این ماجرا و رسوایی دروغ پردازان یک بار دیگر این سؤال مهم را مطرح می‌کند که آیا دستگاه قضا قصد برخورد با کسانی که بدون سند و با اهداف مغرضانه یا خودنمایی آرامش روانی جامعه را هدف می‌گیرند و مثلاً نظام را به دروغ به شکنجه یک دختر جوان متهم می‌کنند ندارد؟

بخش زیادی از این جولانگری دروغ پردازان و دامن زدن به شایعات در بستر فضای مجازی رها و یله کشور است که در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد، آیا برای این شرایط نباید فکری کرد؟

منبع: روزنامه کیهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
کاش همه ی مردهای سرزمینم غیرت وتعصب داشتن واینقدر سنگ بی بندباری وبی حجابی وازادی زنان ودخترانشان رو به سینشون نمیزدن . الهم عجل لویک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا مرگ بر منافق مرگ برانهایی که از مسیح علی نژاد دستور میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۳:۴۹ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
ایران نیاز به قانون برخورد شدید با شایعه پراکنان و دروغ گویان دارد + مجازات بسیار سنگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
اگه واقعا میخواین این مسایل حل بشه.
باید مد غلط بدحجابی و جوی که درست کرده رو بشکونید.
وضعیت دختران ما به خاطر مد غلط هست که جا افتاده و سلبریتیهای بی قانونی که این مد رو ترویج میدن و کلی درآمد کسب میکنن و اینهمه مشکلات برای دختران پاک ما بوجود آوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
---------------
سلبریتیها بی قانون و صاحبان مد غلط بد حجابی دارن کلی درآمد زایی میکنن و این همه مشکل برای دختران ما ایجاد کردن.
بابا حجاب حکم خداست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
-------------
چرا دختران ما به این سمت کشیده شدن؟
بنده اعتقاد دارم دختران ما پاک هستن و دوست ندارن پوشش نامناسب داشته باشن.ولی مد غلط و این جوی که بوجود آورده اونا رو میکشونه طرف خودش.
حالا کی این مد غلط رو ترویج میده؟
سلبریتیهای بی قانون و بعضی از رسانه ها.دلیل این وضع دختران پاک ما اونا هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
-------------------
مگه الان مد غلط دختران رو مجبور به پوشیدن لباس های نامناسب نکرده؟
چرا هیچ کس اعتراض نمیکنه؟
مد غلط داره جا میندازه که بد حجابی یعنی باکلاسی و مدرن بودن و دخترا رو به وسیله سلبریتی ها و رسانه هاش مجبور میکنه به اون سمت کشیده بشن.
اگه فردا حجاب مد بشه دختران ما نمیرن سمت حجاب؟پس این مد داره برای دخترا الگو میسازه.
به نظر بنده باید مد غلط رو از بین برد و کسانی که مروج این مد غلط هستن(سلبریتیها و بعضی از رسانه ها ) باهاش برخورد جدی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
قانون برای همه است و اگه کسی قانون رو رعایت نکنه نباید بهش تذکر داد؟
فایده مد غلط چیه؟این همه مشکل برای دختران و جامعه بوجود آورده؟
این فرهنگ غلط بدحجابی رو سلبریتی ها و افراد مشهور جامعه و رسانه هایی که فرهنگ غلط رو ترویج میدن رواج دادن.
اونا به جای پاسخگو بودن ، در جایگاه نتقد هستن.
وقتی مدی رو ترویج میدیم که توش بد حجابی یعنی باکلاسی و مدرن بودن و سلبریتی ها هم این فرهنگ رو ترویج میدن ، نتیجش میشه اینکه عده ای از دختران ما الگو میگیرن و میان بی قانونی میکنن.
اگه داد دارید بر سر این مد غلط بی حجابی بزنید بر سر رسانه ها و افرادی که دختران ما رو به این سمت کشوندن بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
قانون برای همه است و اگه کسی قانون رو رعایت نکنه نباید بهش تذکر داد؟
فایده مد غلط چیه؟این همه مشکل برای دختران و جامعه بوجود آورده؟
این فرهنگ غلط بدحجابی رو سلبریتی ها و افراد مشهور جامعه و رسانه هایی که فرهنگ غلط رو ترویج میدن رواج دادن.
اونا به جای پاسخگو بودن ، در جایگاه نتقد هستن.
وقتی مدی رو ترویج میدیم که توش بد حجابی یعنی باکلاسی و مدرن بودن و سلبریتی ها هم این فرهنگ رو ترویج میدن ، نتیجش میشه اینکه عده ای از دختران ما الگو میگیرن و میان بی قانونی میکنن.
اگه داد دارید بر سر این مد غلط بی حجابی بزنید بر سر رسانه ها و افرادی که دختران ما رو به این سمت کشوندن بزنید
Iran (Islamic Republic of)
فقط خدا
۲۳:۱۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
سلام. اولا من تسلیت میگم به خانواده ای امینی ان شاالله که روحشون شاد باش حالا هرطور بود و و چطور فوت کرد خدا بهتر میدونه به اونا کاری نداریم.فقط اینجا یه چیزی هست خواهران برادران من اگه یکم فک کنین و تحقیق کنین شاید تو اون روز نزدیک ۱۰۰ تا هموطنامون فوت کردن و حتی یه سرباز هم شهید شد آیا خانم امینی رنگ خونشون با اونا فرق میکرد که اینقدر سروصدا به پا شده ؟ جوابش نه چون اون ربطش به دین و ایمانمون داره به خاطر اون سر و صدا شده .دوستان دشمن فقط میخواد این ایمان و اتحاد ما رو از هم بگیره و هر چیزی که ربطش به ایمانمون باش سر و صدا راه میندازه من ازتون خواهش میکنم مواظب دین و ایمانتون باشین من نمیگم گرونی نیست،فساد نیست ،دزدی نیست،ظلم نیست...هست ولی ایناهیچ کدوم دلیل نمیشه که ما از دین و ایمانمون دوربشین.خواهش میکنم مواظبش باشین تحت تاثیر این جریانا قرار نگیرین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
درود به شرفت، هموطن. بسیار عالی گفتی در زمانی ک پیامبر رو تحت فشار قرار دادند و روزها و شبها گرسنگی کشید چ خودش چ خانواده اش سالهای سال در ان بیابان سوزان تبعید شد، آیا دوستان مخلص وخانواده اش و خود حضرت دست کشید از ایمانشان؟ ما نمی توانیم عین ایشان باشیم اما می شود نگاه ب الگوهایمان ک اهل بیت هستندبکنیم و تلاش کنیم ک در راه آنان ک راه خداست قدم برداریم صبور باشیم
Iran (Islamic Republic of)
علی آبادان۶۴
۲۳:۰۵ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
بنظرم برخورد با آدمهای معمولی بدحجاب اشتباهه! و فقط باید در حد تذکر دوستانه باشه ،اصل کاری بلاگرهای اینستا هستن که معلوم نیست پشت شون به کجا گرمه براحتی با صدها هزار دنبال کننده عکس ها و کلیپ های برهنه از خودشون میذارن یا شورت پوشیدن و شکم شون معلومه یا عکس های شراب خوری منتشر می کنند من بارها دیدم طرف حتی عضو مراکز پزشکی و ورزشی استان هست و حتی لوح تقدیر از مقامات رسمی داره؟؟؟؟!ولی عکس بدون حجاب درحال شراب خواری میذارن اینا میشن لیدر و الگو دختران الان مدتیه عده ای از بلاگرها به بهونه ورزش به بدنمایی می پردازن من برای آزمایش یکی از کلیپ های این افراد رو در یوتیوب بار گذاری کردم جالب یوتیوب این کلیپ رو مستهجن تشخیص داد و پیام دادن آن بلاگر ایرانی بدنماست !!!خواهشا کامنتم رو منتشر کنید کاملا براساس مشاهدات واقعی نوشتم امثال مهسا بی گناه هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
امرب مهروف و نهی از منکر در هر کاری سیاسی، دینی، فرهنگی، اجتماعی و... جز واجبات است امرب معروف فقط به حجاب مکتفا نمیکند، اما در کل حرفتان متین و درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
اینها دلشان برای زن نسوخته، می ترسند دیگه نتوانند چشم چرانی کنند ،بخاطر خوشگذرانی وهوسبازی بیچاره زنان را ملعبه قرار دادند ،همه زنها اگر این حقیقت را بفهمند یک لحظه از حجاب خود دست بر نمیدارند
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۱:۵۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
به نظر من همه میدونند واقعیت چیه و چه اتفاقاتی افتاده .چرا این همه هجمه به نیروی محترم انتظامی وارد می کنند .خداوند را شاهد بگیریم و بعد قضاوت کنیم که آیا این شخص شکنجه شده یا به درد خودش فوت نموده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
چون دنبال بهانه می گردند برای عقده گشایی و چ بهانه ای ازین بهتر. دختر بیچاره عمرش تموم شده، دیگ گناه کسی چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
حامیان مرحومه امینی
پسرای دخترباز که منتظر جلب توجه دخترا هستن
پژاک و کوموله و دموکرات
علافا و بیکارا

دقت کنید هیچکسی از دانشگاه صنعتی شریف و کارخونه و کارگاهها و کشاورزا معترض نیس و به رای دادگاه اعتماد دارن
ولی هر چی علاف و بیکار و اراذل اوباشه شده منتقد و معترض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
عالی گفتی.الافان در پارکها دنبال بیحجابی و ولگردی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
دختر و زن بی حجاب باید ادب بشه و این وظیفه پدر یا شوهرشه... البته اگر غیرت داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
شوهر بیحجابان سیب زمینی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
کسانی که ایجاد نا امنی و آشوب میکنند به فکر احقاق حق آن مرحوم نیستند. هوشیار باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
کاملا موافقم باشما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
توضیح کجا بود؟؟ فقط سیاه نمایی و توجیه
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۶:۵۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
یا در استخدام کارکنان دولتی و مراکز حساس چندنفری حداقل به فوریت های پزشکی اشراف کامل داشته باشند

احیا قلبی به ثانیه ها بستگی داره یکی بلد بود تو این مرکز پلیس .احتمال زنده موندن این دختر بیشتر میشد


بیایید انتقاد سازنده داشته باشیم یعنی انتقاد همراه با راهکار
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۶:۵۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
یا در استخدام کارکنان دولتی و مراکز حساس چندنفری حداقل به فوریت های پزشکی اشراف کامل داشته باشند

احیا قلبی به ثانیه ها بستگی داره یکی بلد بود تو این مرکز پلیس .احتمال زنده موندن این دختر بیشتر میشد


بیایید انتقاد سازنده داشته باشیم یعنی انتقاد همراه با راهکار
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۶:۵۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
افرادی ک انتقاد میکنن باید انتقادشون سازنده باشه نه اینکه برن ت خیابون فحش بدن خودشون ک بدتر ناهنجاری نشون میدن ک

این اتفاق نشون میده
ک قانونی باید تصویب بشه ک مراکزی مانند مرکز پلیس به اسناد پزشکی فرد خاطی دسترسی انلاین داشته باشند تا بتونن با فرد خاطی رفتار سازگار با بیماریش داشته باشند


متاسفانه بعضی افراد با بیماری زمینه ی مانند صرع رفتار سماجتی و خشونت بار همراه با هنجار شکنی های تو جامعه دارند یا مثلا افراد معتاد به مواد مخدر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
سازنده فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
این تاسف بر دختری که بی قانونی کرده با خداو در خواست امرزش او .. اما همه قاتلان ملت مسلمان از ادم تا امروز جمع شدن . تا دروغ شیطانی معاندین بی دین وایمان
نظیر اصلاحاتیهای خودمان تا منافقین و کومله و سایر ...مغضوبین به کنار .. بی بی سی .. ..منو تو ..... ایران نشنال چه اسنادی دارند . رو کنند .. فقط تحریف
نکنند ..و هر چه عقده دارند که بریزند بیرون .... اما ساختار شکنان و هنجار شکنان علیه مسلمات دین ووطن فروشی عاقبت خوشی ندارند .... چون همه عقده ها از
قلوب مریض بیرون میاید ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
هر ایرانی اعم از بازیگر ورزشکار ،،از ایران رفته حق ندارد برای ما دلسوزی کند

قابل توجه پرستو صالحی

هر مسئولی که فرزندان خارج ایران دارد حق ندارد برای مل. تصمیم بگیرد
قابل توجه انسیه خزعلی ،کبری خزعلی
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۳:۱۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
وقتی سلبریتهای بی حجاب و زنهای بعضی از فوتبالیها بی حجاب و با وضع افتضاه خو د نمایی مکنن وکسی کاری به این ها نداره به این بنده خدا هم نباید گیر میدادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
گشت ارشاد بره اختلاسگران دستگیر کند
برود زنان لخت و.پتی دستگیر کند که نیمه عریان هستند

برود اوباش و اراذل را ددستگیر کند
برود فروشندگان و سازندگان مواد کشف وو دستگیر کند

چیکار به زنان عادی جامعه دارد اگر پوشش مهسا امیتی را ملاک حجاب قرار دهیم نصف زنان ایران این پوشش دارن.
آیا شما میخواهید نصف زنان ایران هر روز ببازداشت کنید که همه آنها سابقه تعهد داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
عباس بهادری
۰۰:۲۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۱
وقتی کار بدونه کارشناسی و ادم های متخصص انجام نمیشه همین از آب در میاد،
توی خیلی از شهرهای ایران نوع پوشش تفاوت داره و ربطی هم به دینداری یا بی دینی نداره،
خدابیامرز مهمان شهر ما بوده اما از ساکنین بالا شهر ما خیلی پوشیده تر بوده آقایان رسم مهمان نواری بجا اوردن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
طرفداران مهسا امینی در فضای مجازی
۱)پسرای علاف و جوان که هرروز دنبال ناموس مردم هستن و الان ناموس پرست شدن
۲)گروه تروریستی پژاک و کوموله و دموکرات کردستان
۳)دخترای هرزه که مسئول جذب و هیجان واسه دخترا هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
ببینین چیکار کردید که حتی تو خبر بگید روزه ادم باور نمیکنه، آخه تو چشم و رودروی مردم دروغ میگید. گردنتون برای ۴ تا مو کلفت میشه ولی برای تورم های کمر شکن عاجزین، توی مهاجرت و حق خوری از تخبه ها ساکت موندین. ادم واقعا می مونه از اینهمه تناقض : چرا همون مویی که توی تلوزیونتون برای خارجی ها باز نشون میدین عامل تحریک نیست ولی موی ایرانی ها عامل تحریکه، چه تفاوتی در جنس موها است
Iran (Islamic Republic of)
میروحید
۱۴:۳۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
همه اینهایی که کامنت طرفداری از مرگ بنده خدا رو دادند . ساندیس و کیک مهمون من. کاش اون خانم پلیس بعد حمله قلبی که برای هر شخصی ممکنه پیش بیاد . بلد بود و احیا انجام میداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
سکوت کن، کمی فکر کن لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
شدید چوپان دروغگو،اگر راست هم بگید دیگه کسی باور نمیکنه.هزارتا دروغ میگید یه دونه هم شاید راست باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
بی بی سی و.... که اصلا دروغ نمیگن نه؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
راست میگه بنده خدا چرا الکی صفحه میزارید پشت آدمهای خدوم. چیزی نشده یه مفسد کم شد. خدا خیرتون بده زمینو دارین پاک میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
مرگ بر فتنه گران وطن فروش به خدا اگر باحجاب باشید چیزی از شما کم نمیشود چه زن چه مرد از خدا بترسید بی حجابی و بد حجابی در کشور ما خیلی زیاد شده است دلیلی بر این همه بد حجابی وبی حجابی نمی بینم
Iran (Islamic Republic of)
میرزا
۱۲:۲۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
آخه چرا این همه دروغ میگید خسته نمیشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
استغفرالله بگو آ میرزا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
مثل روز معلومه که دشمن ازحجاب زنان ایرانی مثل سگ میترسه حالا زنان ودختران ایرانی اینقدر باید ساده بدبخت باشن که فریب این شیاطین رابخورن واقعا برای این زنان ساده لوح فریب خورده متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
باید به این اتهام زنی ها که به نیروی انتظامی و حتی نظام مقدس اسلامی زده میشود برخورد قاطع و دندان شکنی داده شود مثلاً این سلبریتی ها را از کار و درآمد محروم کرد تا مهره اسرائیل و منافقین در ایران عزیز نشوند نتوانند حتی در ایران زندگی کنند
با پول و مالیات مردم بر علیه مردم اقدام نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
به هر حال جون یه انسان بیگناه گرفته شده و باید دلیلش و مقصرش مجازات بشن این که یه عده هم این وسط سوء استفاده کنن چیز جدیدی نیست
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۲:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
جون این انسان جناب عزارئیل با فرمان خدا قبض روح کرده اگر اعتراض داری به دستگاه خدا وند متعال بفرما ببینم چه جوابی داری.
مقصر خودو ان مرحومه که حجاب اش رعایت نکرده بود واز فرمان خدا سرپیچی کرده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
عزیزم هنوز چیزی ثابت نشده بعد از کالبدشکفایی معلوم میشه ک جون ی انسان گرفته شده یا اینک خدا گرفته، ببخشید شماها واقعا نمی فهمید قبل از اجرای حکم باید حکمی باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
کسانی که دروغ پردازی میکنند اگر غرامتش را بدهند قطعا دیگر جرات دروغ گفتن را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
چرا به مردم فشار بی خود میارید که سکته کنن؟ همه حرف های شما درست کلاس های توجیهی رو در رسانه ملی 50 ساله پخش میکنید چه چیزی بهتر شد؟
Germany
ناشناس
۰۴:۵۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
'گرچه از معاندان جز دشمنی و تفرقه و رجز خوانی انتظار دیگری نمی توان داشت کسانی که خود یا مستقیم در قتل و کشتار جنایات ها کرده و یا غیر مستقیم با دافع از جنایتکاران دشمنی می کنند ، اما جهت شفاف سازی پاسخ به این سه شبه زیر لازم می نماید
- تقطیع فیلم پخش شده از زمان حضور متوفی در سالن
- اختلاف زمان و روشن و تاریکی هوا در فیلم پخش شده
- با وجود حجاب معمول و مناسب متوفی ( مهسا امینی) در مقایسه از آنچه که در سطح جامعه و بخصوص شهر تهران دیده می شود ، حضور ایشان چه توجیهی دارد؟
و ایا احضار چنین بانویی ضروری داشت یا زنانی که بصورت علنی تن فروشی می کنند و هیچ مانعی برایشان نیست؟ برادران نیروی انتظامی و قانون گذار چرا چشم را بر فساد علنی بسته و مهسا را که با معیت برادر خود بوده است می بینند و مگر این افراد از برادر نسبت به خواهر غیرتی تر و امین تر اند؟
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۰۴:۰۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
ای مردم بزرگ ایران هوشیار باشید که این شبکه های غربی گرگ صفتمیخواهند از مرگ این بنده خدا سواستفاده کنند و بر ضد نظام و انقلاب و رهبری هجوم بیارند ولی باید این خیال رو به گور ببرند چون ما ملت شریف ایران برای این حجاب از زمان پهلوی تا الان چه خونهایی که ندادیم تا این کفتارها در لباس میش بدانند ما همیشه پشت امنیت شهدا و نظام و رهبر بزرگمان هستیم و میمانیم ما از نسل سلیمانی هستیم ما از نسل شهید بابایی هستیم ما از نسل ایرانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
البته دشمن ساکت ننشسته ومرتب مشکلات ما را به اشکال خودش بزرگنمایی می کند این اتفاق عمدی نبوده پلیس امنیت حق برخورد فیزیکی ندارد مسولین امنیتی باید دنبال وبا هرکسی که مقصر بوده اشدمجازات برخورد بشود
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۲۳:۰۲ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
قتل میترا استاد توسط اصلاح طلبان قطعا حلال است و خون این زن بی ارزش است . و ارزش خبری برای رایدو فردا و بی بی سی نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
پلیس تحت هیچ شرایط نباید تضعیف شود حالا اگر هم جای از روی سهو یا خستگی و فشار روحی کاری انجام شد چون به ضرر جامعه هست هر چند وقت یکبار یک پلیس زحمت کش شهید میشه کسی از این معروفها اعلام همدردی کرده یا تو محل شهادت یا شهرهاشون بر علیه اوباش تحصنی بوده.خداوند خانوم امینی را رحمت کند و بهشت برین جایگاهش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
ببین داداشی، ما پلیس زحمت کش داریم هم پلیس بَد، وقتی یه اشتباهی‌ صورت گرفته باید بیاد معذرت خواهی کنه، ما یه پلیس وظیفه شناس داریم مثل (شهید کیوان لی) که برای گرفتن سارقان منزل رفتن ایشون و شهید کردن، بعد یه عده افراد نالایق میان این طور آبروی پلیس و میبرن، پس نباید پلیس ازشون حمایت کنه باید با جدیت باهاشون برخورد کنه، رو درواسی نباید داشته باشه، والا اینا ابهت پلیس و آوردن پایین دیگه دزدها و سارقان و زور گیران به روی پلیس چاقو میکشن و هیچ ترسی ندارن. گشت ارشاد طوری رفتار میکنه که انگار پلیس نوکر پدرشه، زیر دستشه. فراموش کرده عضو کوچیکه‌ نیروی انتظامی هست که اصلا به حساب نمیاد،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
انشاالله یه همچین اتفاقی برای نگارنده این خبر بیوفته تا بفهمه اشک تمساحه یا اشک مادر؟
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۲۰:۵۲ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
به امید خدا حتمن میفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
انشالله هر کسی دلیل فوت این دختر جوان گردیده باشه بلایی سرش بیاد تا روز آخر عمرش عذاب الهی رو با تمام وجودش حس کنه و به روز سیاه بیوفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
انشاءالله اگ معلوم شد که این دختر بطور خدایی فوت شده و کسی نقشی نداشته، کسانی ک این سروصداها رو پیش اوردن رسوای عالم بشن، خوبه اینطوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
طبق سوابق پزشکی این خانم دچار تومور مغزی بوده که قبلا جراحی مغز انجام داده و بیمار صرع و دیابت هم بوده است. (منبع:فارس) چقدر پلیس بدشانس بوده که این اتفاق در مکان کلاس افتاده
Germany
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
حجاب یک مسئله شخصی و به هیچ کس مربوط نیست.
هرکس به تنهایی‌ باید بتوانند برای حجاب خود تصمیم بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
طبق گفته خانواده اش که دیروز چاپ شد ایشون هیچ بیماری نداشته و جناب وحیدی در عرض ۲۴ ساعت براشون بیماری تهیه کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
حجاب قانون کشوره اینقد درکتون کمه؟؟؟ چطور فرانسه که بی حجابی قانون هست و با حجاب برخورد میشه به به و چه چه داره؟؟؟ عقل خیلی چیزه خوبیه متاسفم که بعضیا ندارن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۱۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
در جواب 22:28ناشناس در کشور جمهوری اسلامی حجاب یک مسئله شخصی نیست بفهم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
حجاب مسئله ی شخصی نیست توچهار دیواریت میتونی هر جور خواستی بگردی اما تواجتماع نمیشه چون حریم شخصی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
کسی که انسن رو آفریده خودش در مورد حجاب حکم داده بعد شما میگید شخصی هست؟
چرا این چند وقته بدحجابی بیشتر شد؟وقتی یه نفر رعایت نمیکنه و سلبریتیها هم ترویج میدن کم کم بقیه هم کشیده میشن.چطور شحصی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
باید با دروغ پرداز مقابله جدی شود
این شبکه های معاند قطعاً صلاح ما را نمی خواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
باید یا دروغ پرداز داخلی برخورد بشه البته اونی که باید برخورد کنه خودش دروغ پردازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
لعنت خدا بر دشمنان داخلی و خارجی،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
داخلی رو خوب گفتی
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۲:۵۲ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
نادان اونیه که خبر خبرگزاری های دشمن رو باور و خبر خودی رو کاذب میدونه
آخرین اخبار