مدیرعالی حرم مطهر رضوی:

مشکل کمبود پارکینگ زائران با ایجاد موقت امکانات بر طرف نمی‌شود

مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: پارکینگ، نیاز دائم زائران حرم مطهر رضوی است و با بسیج موقت امکانات حل نمی‌شود و نیازمند یک تصمیم‌گیری جدی است.

مصطفی فیضی مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: ما خود را موظف می‌دانیم شرایط مناسب را برای تسهیل زیارت متعالی با توجه به خدمت و حفظ کرامت زائران فراهم کنیم.

او افزود: به همه مواکب اعلام کردیم برپایی آن‌ها با رعایت اصول ایمنی باشد و مواکبی که از قبل اعلام آمادگی کردند در حریم حرم مطهر اسکان می‌دهیم و سعی ما این است که فضای حرم در اختیار زیارت باشد و خدمات ارائه شده برای عزاداران در غیر از حریم حرم مطهر انجام شود.

محمد شبان سرپرست معاونت خدمات و رفاه زائران حرم مطهر رضوی گفت: در روز‌های پایانی ماه صفر، توزیع غذا از ۲۳ هزار وعده به ۴۰ وعده ناهار و شام افزایش پیدا می‌کند و ۲ هزار وهده غذا نیز در حاشیه شهر مشهد توزیع می‌شود و با ایجاد ۱۳۲ موکب در حریم مطهر رضوی نیز روزانه ۵۰۰ هزار وعده شام و ناهار بین عزاداران توزیع خواهد شد.

او  افزود: چایخانه‌های حرم مطهر رضوی نیز به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند و برای این ایام ۱۱ میلیون لیوان چای در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت خدمات و رفاه زائران حرم مطهر رضوی ادامه داد: در این ایام ۲ بیمارستان صحرایی در ۲ طرف حرم مطهر و همچنین ۷۲ دستگاه آمبولانس در حریم حرم مطهر رضوی مستقر می‌شوند.

شبان بیان کرد: قفسه‌های نگهداری امانات هم از هفت هزار و ۵۷۱ قفسه به ۱۱ هزار قفسه و تعداد صندلی چرخدار از هزار و ۷۰۰ به ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.