پیاده روی اربعین نمایش قدرت بزرگ شیعه

حرکت پیاده روی اربعین حسینی خود به عنوان حفظ شعائر اسلامی است.

حجت الاسلام حاج رضایی امام جمعه شهر نیمور در مراسم عزای حسینی در جوار مرقد پنج شهید گمنام شهرستان محلات گفت: نمایش قدرت بزرگ شیعه از جمله فلسفه پیاده روی اربعین است.

حجت الاسلام حاج رضایی افزود: در این مراسم ما به دنیا اعلام می‌کنیم اگر کسی بخواهد علیه شیعه اقدام کند یا خدای ناکرده فکر تجاوز به حرم حضرت سیدالشهداء یا دیگر ائمه را داشته باشد با یکی، دو نفر مواجه نیست.

او اضافه کرد: دشمنان باید بدانند که اگر فکر خطایی کنند با میلیون‌ها فدایی و جان بر کف امام حسین مواجه هستند، بیست و چندی میلیون زائر امام حسین، نمونه‌ای از میلیون‌ها انسانی است که دوست دارند بیایند، اما امکانات در اختیار ندارند.

امام جمعه شهر نیم ور تبیین الگوی زینبی را هم از فلسفه پیاده روی اربعین را دانست و گفت: عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری از مسیر کربلا تا کوفه، از کوفه تا شام و در مسیر برگشت خسته، تشنه، محزون و گرسنه بود.

او ادامه داد: وقتی به این مسیر می‌رویم، این مسیر یادآور ایثار و گذشت و فداکاری‌های حضرت زینب کبری و دیگر اهلبیت امام حسین است و این حرکت خود به عنوان حفظ شعائر اسلامی است

به مناسبت اربعین حسینی مراسمی با حضور جمعی از عاشقان اباعبدالله الحسین در جوار مرقد پنج شهید گمنام شهرستان محلات برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.