بررسی وضعیت موزه‌ها و بنا‌های تاریخی تالش، ماسال و رضوانشهر

در نشستی وضعیت موزه‌های تخصصی و بنا‌های تاریخی شهرستان‌های تالش، ماسال و رضوانشهر مورد بررسی قرار گرفت.

در نشست مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان و حسن محمدیاری، نماینده مردم شهرستان‌های تالش و رضوانشهر، وضعیت موزه‌های تخصصی و بنا‌های تاریخی این شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

ولی جهانی گفت: با حضور نماینده مردم شهرستان‌های تالش در دفتر مدیر کل وضعیت حوزه‌های مختلف مرتبط با اداره کل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پیشرفت فیزیکی تبدیل ساختمان سردار امجد در شهر تالش به موزه دفاع مقدس و باستان‌شناسی، تعیین تکلیف بازنگری حریم گورستان‌های آق اولر و مریان و امادگی برای واگذاری منطقه گردشگری ساحلی جوکندان به سرمایه گذار بخشی از موارد مطرح شده است. 

وی افزود: پیگیری مصوبات سفر ریاست محترم جمهور در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر لزوم تخصیص اعتبارات پیش‌بینی شده برای پیشبرد امور مورد تاکید قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در ادامه گفت: ساماندهی و بهره برداری بهینه از سایت تاریخی اسلامی شهر گسکر با عنوان سایت موزه و ایجاد منطقه گردشگری و لزوم مرمت و بازسازی مسجد اسپی‌مزگت شهرستان رضوانشهر با اولویت واگذاری به بخش خصوصی از دیگر مباحث ضروری در گفتگوی دو جانبه بوده است.

جهانی همچنین با توجه به پتانسیل عظیم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تصریح کرد: لزوم اجرای استعداد‌های ذکر شده، پیگیری، ساماندهی و به نتیجه رساندن مسائل مرتبط با اداره کل از جمله مواردی است که دراین دیدار مطرح و بر تحقق آن تاکید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار