هفته دفاع مقدس یادآور حماسه آفرینی رزمندگان

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت : هفته دفاع مقدس یادآور حماسه آفرینی رزمندگان در جنگ تحمیلی است.

امیر سلیمان طاهری فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت : آمریکایی‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با به خطر افتادن منافع شأن سعی کردند با ایجاد توطئه‌های مختلف و راه اندازی جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی را متوقف کنند.

وی افزود: در روز ۳۱ شهریور استکبار جهانی جنگ تحمیلی را به سرکردگی صدام و رژیم بعث عراق علیه ایران آغاز کرد، کسی که خود با کودتا به رئیس جمهوری عراق رسیده بود و مرز‌های زمینی، هوایی، دریایی کشور مورد هجوم قرار گرفت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا تصریح کرد: اولین هدف استکبار جهانی از جنگ تحمیلی ساقط کردن انقلاب اسلامی ایران بود، زیرا امام خمینی (ره) فرموده بود انقلاب را به جهان صادر خواهیم کرد و هدف بعدی رهبری صدام بر جهان عرب و استرداد جزایر سه گانه متعلق به ایران بود و تسلط به آبراه شمال خلیج فارس و تمام خلیج فارس از اهداف بعدی آن‌ها بود.

طاهری بیان کرد: دشمنان به خیال خود فکر می‌کردند به دلیل اینکه نیرو‌های مسلح ایران در آمادگی قرار ندارند می‌توانند ظرف یک هفته تهران را تصرف و خوزستان را جدا کنند، اما تمام تصورات آن‌ها اشتباه پیش بینی شده بود، زیرا مردم ایران اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) عازم جبهه‌ها شدند و در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و کمتر از ۱۳ ساعت بیش از ۱۴۰ فروند هواپیما جنگی پاسخ عراق را در روز نخست جنگ دادند.

وی خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس، هفته حماسه آفرینی نیرو‌های مسلح اعم از ارتش و سپاه و بسیج به رهبری امام خمینی (ره) است و این روز‌ها یادآور حماسه و اقتدار آفرینی و ایستادگی ملت ایران است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت: دفاع مقدس به ما یاد داد که می‌توانیم روی پای خود بایستیم و با هوشمندی و روحیه جهادی مشکلات کشور را حل کنیم.

طاهری با اشاره به نقش منافقین در جنگ تحمیلی، افزود: فتنه گران داخلی همواره راه را برای دشمنان هموار می‌کنند و منافقین این مسیر را برای دشمن در جنگ تحمیلی هموار کردند، اما ملت ایران همواره با اطاعت از رهبری و حفظ وحدت و انسجام توانسته در مقابل دشمن ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه صنعت دفاعی کشور پیشرفت‌های چشمگیر و بی نظیری داشته است، اضافه کرد: کشور‌های خارجی در جنگ تحمیلی به نیرو‌های مسلح حتی سیم خاردار نمی‌فروختند، اما امروز از چنان قدرتی برخوردار هستیم که می‌توانیم در تحولات منطقه و جهان تأثیرگذار باشیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا تاکید کرد: امروز نیرو‌های مسلح در آمادگی کامل قرار دارند و اگر دشمن غلطی از دشمنان سر بزند، دست آنان را قطع می‌کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.