آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استان مرکزی

با نواخته شده زنگ مدارس در استان مرکزی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ آغاز شد.

با توجه  به اینکه بعد از همه گیری کرونا سال تحصیلی به صورت غیر حضوری آغاز می شد امروز با نواخته شدن زنگ مدارس، فعالیت حضوری مدارس استان مرکزی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ آغاز شد.

با توجه به همزمانی بازگشایی مدارس با هفته بزرگداشت هشت سال دفاع مقدس، زنگ مدارس امسال زنگ مهر و مقاومت نامگذاری شده و این زنگ همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولین استانی نواخته شد و سال تحصیلی جدید در استان مانند سراسر کشور به صورت رسمی و کاملا حضوری در مدارس استان آغاز شد.

پیش از این هم در روز چهارشنبه ۳۰ شهریور جشن شکوفه‌ها برگزار شد و نوآموزان کلاس اول ابتدایی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

احمدرضا نوازنی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در اینباره گفت: از امروز سال تحصیلی همه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و دانشگاه فرهنگیان به طور رسمی شروع شده و بیش از ۲۵۵ هزار دانش آموز در استان به کلاس‌های درس می‌روند.

نوازنی افزود: خوشبختانه امسال بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین انجام شد و از نظر روحی و روانی این آمادگی برای دانش آموزان وجود دارد که با آرامش در کلاس درس حضور پیدا کنند و  خانواده‌ها هم با آرامش خاطر فرزند خود را به مدرسه بفرستند.

او از آمادگی کامل مدارس و نظام آموزش و پرورش استان مرکزی برای آغاز سال تحصیلی خبر داد و گفت: برای معلمان و کادر آموزشی در تمام پایه‌ها و مقاطع تحصیلی ابلاغ صادر و مدارس کاملا از نظر بهداشتی و عمرانی آماده استقبال از دانش آموزان است.

در استان مرکزی ۲ هزارو ۷۷ مدرسه با ۱۰ هزارو ۹۱۶ کلاس درس وجود دارد و در مجموع سال تحصیلی جدید در استان مرکزی با حضور ۲۵۵ هزار و ۷۵۶ دانش آموز آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.