دغدغه سرمایه‌گذاران، تامین سوخت واحد‌های معدنی و صنعتی زنجان است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تخصیص سوخت بموقع و کافی به واحد‌های معدنی و صنعتی در ابتدای هرماه دغدغه اصلی سرمایه‌گذاران است.

فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به مصوبه بررسی راه دسترسی مناسب به شهرک تخصصی آی. تی زنجان، گفت: دو گزینه برای حل این مسئله پیشنهاد شد که پیگیری این مصوبه را اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر عهده گرفت و قرار شد که یک راه استاندارد ورودی - خروجی از آزادراه و همزمان راهی از جاده قدیم، از محلی که پلی با ارتفاع کم در آنجا قرار دارد، بررسی و کارشناسی شود تا اگر امکان ایجاد راه بود، این مسئله نیز انجام گیرد.

او با اشاره به وجود یک واحد تولیدی در جاده بناب، ادامه داد: این واحد تولیدی در اخذ مجوز از سوی شهرداری و بخشداری ناکام مانده بود که با پیگیری‌های استاندار با شهردار، این مسئله نیز حل شده و انتقال سند این واحد توسط اداره ثبت اسناد انجام خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به تخصیص سوخت به واحد‌های معدنی و صنعتی، گفت: بنا به هر دلیلی مشکلاتی در سامانه صدف ایجاد می‌شود که نمی‌توانیم در این مورد بارگزاری‌های الکترونیکی را انجام دهیم، لذا درخواست ما در این جلسه از شرکت گاز این بود که روال فیزیکی و کاغذی کار اتفاق بیفتد تا در زمان معین در سامانه این عملکرد‌ها نیز بارگزاری شود تا مشکل تخصیص سوخت برای معادن و واحدهای صنعتی نداشته باشیم.

فغفوری  با اشاره به آغاز فصل سرمایه و اهمیت تامین سوخت،افزود: طبق مصوبه ابلاغ شده است که مساعدت لازم برای تامین سوخت توسط شرکت گاز حاصل شود، از این رو سازمان صمت استان نیز با سرعت بیشتری ابلاغیه‌های لازم را برای دریافت سوخت جایگزین واحد‌های صنعتی اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

او با اشاره به پرداخت بخشی از مطالبات شرکت ایریکو از طریق راه‌آهن شمال‌غرب، ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌های خوب این شرکت و مصوبات سفر وزیر کشور، کارهای جدیدی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان درباره آخرین وضعیت تسهیلات ریالی سرجین‌بافت که در جلسه مطرح شد، گفت: چهار مورد استعلام خواسته شده بانک ملی برای تزریق تسهیلات محقق شده است. همچنین تامین تسهیلات این واحد تولیدی مصوب شد، لذا نداشتن تعهدات ارزی که موضوع را پاک می‌کرد نیز جزو مصوبات بود.

برچسب ها: صمت ، ستادتسهیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.