فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان:

باید برگزاری کنگره‌ها و بزرگداشت‌های شهدا از حالت کلیشه‌ای و دولتی، خارج شوند

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: لازم است در کنار برگزاری کنگره‌های بزرگداشت شهدا، سبک زندگی و منش آنان به عنوان اسوه برای اقشار مختلف جامعه، به‌ویژه جوانان در محلات تبیین شود.

سردار مجتبی فدا گفت: در برپایی برنامه‌های بزرگداشت شهدا باید زمینه مشارکت مردم مناطق و محلات را فراهم کنیم، در واقع باید برگزاری کنگره‌ها و بزرگداشت‌های شهدا از حالت کلیشه‌ای و دولتی، خارج شوند.

او ادامه داد: لازم است در کنار برگزاری کنگره‌های بزرگداشت شهدا، سبک زندگی و منش آنان به عنوان اسوه برای اقشار مختلف جامعه، به‌ویژه جوانان، در محلات تبیین شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه باید شهدا را برای جوانان و نوجوانان به عنوان شخصیت‌هایی دست یافتنی معرفی کنیم، تاکید کرد: شهدا از همین محلات و کوچه‌های شهر به پا خاستند و جان خود را برای دفاع از امنیت و عزت کشور و حفظ اسلام تقدیم کردند.

سردارفدا تصریح کرد: امروز ما در قبال خون شهدا باید به گونه‌ای عمل کنیم که فرزندان و نوجوانانی که بزرگ شده عصر ترویج فضای مجازی هستند، در برابر حربه امپریالیسم و هجمه رسانه‌ای دشمن که به دنبال معرفی الگو‌های فانتزی، ذهنی، تخیلی، هنری و سینمایی به آن‌ها است، شهدای ایران را الگوی خود قرار دهند.

او اضافه کرد: یکی از راهکار‌های تحقق این هدف مهم، زنده نگه داشتن یاد شهدا از طریق برگزاری یادواره‌های شهدا در مناطق و محلات است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان اظهار کرد: در کنار برگزاری کنگره‌های بزرگداشت شهدا از کار‌های فرهنگی ماندگار، چون نگاشتن کتاب سیره و زندگی شهدا، امور هنری و نمایشی مرتبط، نوشتن مقاله‌ها و دل نوشته‌ها در فضای مجازی، ساخت انواع کلیپ و مستند از خانواده شهدا، سرودن شعر‌های آئینی مرتبط با شهیدان محله‌ها، نباید غافل شویم.

سردار فدا با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس، یک گنج بی‌پایان از ارزش‌ها است، گفت: در بیان روایت‌ها از جنگ، باید مراقبت کنیم که جای جلاد و شهید عوض نشود؛ دشمن به دنبال تحقق این هدف شوم است، بنابراین باید برای نسل جوان، ارزش‌ها و باور‌ها به درستی ترسیم و مانع از تبدیل آن‌ها به ضد ارزش شویم.

او تاکید کرد: جلوگیری از تحریف و جابه‌جایی فرهنگ‌ها و حمایت از پشتوانه‌های انقلاب و اسلام، رسالتی است که شهدا، از ما مطالبه می‌کنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: باید در سایه برگزاری کنگره‌های بزرگداشت شهدا، شرایط ایران در زمان هشت سال دفاع مقدس، تحریم‌های ظالمانه، نقش و تأثیرگذاری رهبری و هدایت جامعه، عوامل دینی و اعتقادی مردم در پیروزی ایران، مشارکت جوانان، نقش مساجد و روحانیت و فضای معنوی در استقامت و انگیزه‌بخشی به حضور مردم در صحنه مبارزه با دشمن، برای جوانان تبیین شود.

او عنوان کرد: ترویج دست نوشته‌ها و وصایای شهدا به عنوان چراغ راه مردم و تاکید بر انگیزه‌های حقیقی آنان برای مبارزه با دشمن که هیچکدام برای مسائل مادی پا در میان نگذاشته‌اند، بلکه برای دفاع از ارزش‌ها، قرآن، اسلام، حجاب و امنیت و عزت پرچم جمهوری اسلامی جان خود را فدا کردند، از جمله اقداماتی است که باید در لوای برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا رخ دهد.

سردار فدا افزود: باید با ثبت و ضبط خاطرات شهدا، تدوین تاریخ شفاهی آنان، به‌روزآوری و ترسیم نقش یگان‌های نظامی و انتظامی در دفاع مقدس و خاصه نقش مردم استان در دفاع مقدس، مانع از تحریف سوابق و تاریخ شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار