سرپرست ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان:

توسعه ورزش بانوان در اصفهان مستلزم افزایش سرانه فضای فیزیکی است

سرپرست هماهنگی امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: سرانه فضای ورزشی ناکافی و ورزشگاه‌های نامتناسب با جمعیت استان اصفهان ، چالش ورزش بانوان در این خطه است.

زهره مردانی گفت: سرانه فضای ورزشی در کشور حدود ۷۵ صدم متر مربع به ازای هر نفر محاسبه شده، اما این رقم در استان اصفهان کمتر از پنجاه صدم متر مربع است.

او ادامه داد: از سوی دیگر نبود فضای اختصاصی ورزشی در بسیاری از شهرستان‌های استان سبب شده است که بانوان ورزشکار در این مناطق نتوانند آنطور که باید و شاید خود را نشان دهند و پیشرفت کنند.

سرپرست ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان اضافه کرد: ظرفیت و قابلیت بانوان در استان بالاست و موفقیت‌های چشمگیر در سال‌های گذشته تا به امروز نشان می‌دهد که در صورت حمایت و رفع مشکلات، دستاورد‌های این بخش خیلی بیشتر خواهد شد.

مردانی تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد ورزشکاران تحت پوشش در استان بانوان هستند و در شماری از شهرستان‌ها تعداد بانوان ورزشکار سازمان یافته بیش از مردان است.

او اظهارداشت: کمبود بودجه اختصاصی ورزش بانوان و شمار اندک حامیان مالی در ورزش نیمی از جمعیت جامعه، دیگر چالش ما محسوب می‌شود.

سرپرست ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در صورت رفع این ۲ مساله یاد شده بی شک موفقیت زنان و دختران در عرصه‌های استانی، ملی و جهانی ارتقای چشمگیری خواهد یافت.

استان اصفهان حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در این استان فعالیت می‌کنند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.