در دوران دفاع مقدس انجام شد؛

انجام تمام عمل های جراحی در بیمارستان های صحرایی به جز عمل مغز

رئیس انجمن جراحان عمومی ایران گفت: در دوران جنگ تمام امکانات و تجهیزات بیمارستان های شهرها در مراکز درمانی صحرایی در خط مقدم جبهه ها بودند.

سیاوش صحت، رئیس انجمن جراحان عمومی ایران و عضو تیم پزشکی در دوران جنگ گفت: در دوران جنگ تمام امکانات و تجهیزات بیمارستان های شهرها در مراکز درمانی صحرایی در خط مقدم جبهه ها بودند و از این بابت ما دچار هیچ کمبودی نبودیم.

به گفته وی در بیمارستان های صحرایی واقع در خط مقدم جبهه به غیر از عمل مغز تمام جراحی هایی که در بیمارستان های شهرها انجام می گرفت، در این مراکز نیز زیر بار آتش سنگین دشمن انجام می شدند.

او کفت: من در بیمارستان های پیرانشهر و فاطمه زهرا در دوران جنگ حاضر بودم. دشمن روزی دو بار محل بیمارستان ها را در برخی از مواقع بمباران کرده و زیر آتش سنگین دشمن عمل های جراحی توسط کادر پزشکی و پرستاری انجام می شدند.

او افزود: در دوران دفاع مقدس مجروحان جنگی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به بیمارستان صحرایی در نزدیکی خط مقدم منتقل و اقدامات لازم بر روی آن ها برای نجات جانشان انجام می شد. اکثر مجروحان جنگی که به بیمارستان صحرایی منتقل می شدند، نجات پیدا کرده و ما تلفاتی در این خصوص نداشتیم.

او ادامه داد: من وقتی می دیدم که جوانان این مرز و بوم برای مملکت و دینشان اقدام به ایثارگری کرده و جلوی گلوله می روند؛ بر خود واجب می دانستم تا برای خدمت به این رزمندگان و نجات جان آن ها در جبهه و خط مقدم حاضر شوم.

او گفت: من در کشور آمریکا و انگلستان در حوزه پزشکی مشغول به فعالیت بودم که در دوران جنگ راهی جبهه ها شده تا بتوانم دین خود را مانند رزمندگان ادا کنم. جان آدمی ارزشمند است؛ اما با دیدن رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس قوت قلب بالایی می گرفتم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.