مراکز ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری استاندارد نیستند

دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال و بختیاری گفت: مراکز ترک اعتیاد استاندارد نیستند و بیشتر این مراکز در مکان‌های اجاره‌ای دایر شده‌اند .

عبدالرضا علیمحمدی افزود: همچنین مردم در برابر فعالیت این مراکز در محلات مقاومت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخورد با سوداگران موادمخدر در استان بسیار سخت‌گیرانه است، اظهار کرد: میزان کشفیات موادمخدر و دستگیری توزیع‌کنندگان گویای این مسئله است، اما قطعا این برخورد‌ها در کاهش مصرف موادمخدر موثر نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری افزود: ۹۹ درصد محموله‌های بزرگ قاچاق مدادمخدر قبل از ورود به استان کشف می‌شود و این مسئله موجب افزایش شدید قیمت انواع موادمخدر شده است.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان باید نسبت به مضرات استفاده از موادمخدر در استان آگاه شوند، خاطرنشان کرد: مصرف موادمخدر صنعتی جایگزین موادمخدر سنتی شده است که این مواد آسیب‌های فراوانی را وارد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در استان تعطیل شده‌اند، یادآور شد: همچنین برای فعالیت مراکز ترک اعتیاد، متادون درمانی نیز از چند سال گذشته مجوز صادر نمی‌شود، این مراکز در استان باید فعال شود.

وی  توضیح داد: پس از برخورد و پلمب مراکز عرضه موادمخدر در محله ۳۲ شهرکرد، این افراد فعالیت خود را در تعدادی از شهر‌ها و روستا‌های چهارمحال و بختیاری آغاز کرده‌اند که این مسئله موجب گلایه‌مندی شهروندان ساکن در این مناطق شده است.


بیشتر بخوانید


منوچهر امان‌اللهی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه ابتدایی سال هزار و ۷۷۱ گیلوگرم انواع موادمخدر کشف شده است، اظهار کرد: هزار و۱۸۳ طرح مقابله و مبارزه با موادمخدر در استان امسال اجرا شده است که در این طرح‌ها ۲۱ مکان تولید و توزیع موادمخدر پلمب و ۵۷۱ خرده‌فروش و ۳۰۰ معتاد متجاهر نیز دستگیر شدند.

حمید شیخی دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه از ابتدای دی‌ماه پارسال تا پایان شهریورماه امسال، ۴۶۰ معتاد متجاهر در استان دستگیر شده‌اند، گفت: این افراد که۳۰ نفر از دستگیر شدگان زن بودند به سه مرکز ترک اعتیاد ارجاع داده شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار