روابط دیپلماتیک نیکاراگوئه با هلند قطع شد

دولت نیکاراگوئه از قطع روابط دیپلماتیک با هلند به دلیل اقدامات مداخله جویانه در امور این کشور خبر داد.

وزارت امور خارجه نیکاراگوئه امروز شنبه از قطع روابط دیپلماتیک با هلند به دلیل دخالت کریستین پیرن، سفیر هلند در آمریکای لاتین در امور نیکاراگوئه و بی احترامی با اتباع این کشور خبر داد.

گفته می‌شود تعلیق فوری روابط دیپلماتیک دوجانبه به دلیل موضع مداخله جویانه و نواستعماری هلند علیه خانواده‌های نیکاراگوئه‌ای بوده است.

روز جمعه، دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه مداخله هلند در امور کشورش را محکوم کرد و گفت که نمی‌خواهد روابط خود را با «این دولت مداخله گر» حفظ کند. نیکاراگوئه هلند را پس از تصمیم به لغو تأمین هزینه ساخت یک بیمارستان به «مداخله گری» متهم کرده است.

ماناگوئه (پایتخت نیکاراگوئه) هوگو رودریگز سفیر آمریکا در نیکاراگوئه را به دلیل اظهاراتش در جلسه استماع سنا در ماه ژوئیه از ورود به کشور منع کرد. رودریگز در این جلسه، نیکاراگوئه را یک دولت محافظه کار در منطقه توصیف کرد و دولت اورتگا را «دیکتاتوری» نامید. نیکاراگوئه نیز به نوبه خود در ماه ژوئیه اعلام کرد که اگر رودریگز به عنوان سفیر آمریکا در ماناگوئه منصوب شود، مخالفت خواهد کرد.

رسانه‌های محلی روز چهارشنبه گزارش دادند که نیکاراگوئه، بتینا موشیدت، سفیر اتحادیه اروپا در نیکاراگوئه را عنصر نامطلوب معرفی کرده و به طور شفاهی به او اعلام کرده است که به دلیل عدم احترام به حاکمیت این کشور مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۱
دیپلمات های غربی در ایران در اغتشاشات شرکت میکنند . تا کنون 9 نفرشان دستگیر شدهاند . هلتد هم اروپایی است دیگر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۱
اروپایی ها هنوز در فکر غارتند .
آخرین اخبار