آمایش سرزمینی تنها راه برون‌رفت از یکنواختی در گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران آمایش سرزمینی را تنها راه برون‌رفت از یکنواختی در گردشگری دانست.

صادق برزگر مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به طرح ریزی براساس آمایش سرزمین و ظرفیت محلی تاکید کرد و گفت: این مسئله تنها راه برون‌رفت از یکنواختی و کرختی در گردشگری است.

او افزود: مازندران دارای تنوع ظرفیت و منابع طبیعی، انسانی و آئینی برای جذب گردشگری است که نمی‌توان برای این تنوع نسخه واحدی ارائه داد.

برزگر گفت:باید داشته‌ها و ویژگی‌های نقطه به نقطه استان شناسایی و شناسانده شود تا هم گردشگر و سرمایه‌گذاران و از همه مهم‌تر مدیران محلی نسبت به بهره برداری مناسب از آن اقدام کنند.

او حوزه گردشگری را فراتر از مسئولیت اداری و نهادی عنوان کرد و گفت: باید تمامی نهاد‌های اجرایی جهت توسعه گردشگری و برنامه‌ریزی در این بخش بخصوص جذب سرمایه‌گذار وارد میدان شوند و به صورت جهادی همصدا باشند.

برزگر خواستار همکاری بیشتر نهاد‌هایی همچون جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و همچنین شهرداران در ظرفیت‌سازی و جذب سرمایه‌گذاران شد و افزود: بدون این همکاری تمامی ایده‌ها و برنامه‌های گردشگری محکوم به شکست خواهد بود.

او پیگیری دیپلماسی گردشگری و همچنین رایزنی‌های منطقه را یکی از راهبرد‌های اصلی این مجموعه عنوان کرد و افزود: استفاده از استارتاپ‌ها یک ضرورت و تکلیف است که در مازندران این مسئله کلید خورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.