افتتاح اولین مدرسه شبانه روزی قرآن کریم در نیشابور

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: همزمان با هفته وقف اولین مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم در نیشابور آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صادق خلیلی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: همزمان با هفته وقف و آغاز سال تحصیلی جدید، اولین مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم در محل تکیه ابوالفضلی (ع) نیشابور آغاز به کار کرد.
او افزود: در این مدرسه که به همت موسسه قرآنی ثامن الحجج (ع) و همکاری اداره اوقاف نیشابور دایر شده است، از بین ۱۲۰۰ متقاضی ثبت نامی از سراسر کشور، ۴۱ نفر با انجام آزمون‌های تخصصی انتخاب شدند که در طول یک سال تحصیلی ۱۲ ماهه، حافظ کل قرآن کریم می‌شوند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور ادامه داد: کلاس‌های این مدرسه همه روزه از اذان صبح شروع می‌شود و تا اذان ظهر ادامه دارد و در پایان سال تحصیلی نیز به قبول شدگان آزمون نهایی، ۳ مدرک تحصیلی معادل با لیسانس و با کاربرد استخدام در مشاغل مرتبط با قرآن کریم اعطا می‌شود.
خلیلی بیان کرد: تحصیل در این مدرسه قرآنی شبانه روزی کاملا رایگان است و تمام هزینه‌های اداره مدرسه از محل بقاع متبرکه، موقوفات و نیز کمک خیرین گرامی تامین می‌شود.
او تصریح کرد: در خراسان رضوی علاوه بر دانش آموزان مدرسه قرآنی نیشابور، ۲۴۶ نفر در مدرسه قرآنی مشهد و ۴۱ نفر در مدرسه قرآنی کاشمر به صورت رایگان مشغول به تحصیل شده‌اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.