صدور اولین پروانه استاندارد دانش‌بنیان در زمینه فرآورده‌های شیمیایی در خوزستان

مدیرکل استاندارد خوزستان از صدور نخستین پروانه دانش بنیان در زمینه فرآورده‌های شیمیایی حوزه خطوط انتقال نفت و گاز در خوزستان خبر داد.

علی داوودی می گوید: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید، دانش‌ بنیان و اشتغال‌ آفرین، اداره کل استاندارد خوزستان اولین پروانه دانش بنیان را در زمینه فرآورده‌های شیمیایی حوزه خطوط انتقال نفت و گاز صادر کرد.

او گفت: صدور این پروانه در راستای تفاهم نامه منعقدشده میان معاونت علمی و فناوری و سازمان ملی استاندارد مبنی بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر اخذ گواهی‌های استاندارد مرسوم، می‌توانند برای محصولات دانش بنیان خود پروانه دریافت کنند، انجام شده است. د

مدیرکل استاندارد خوزستان ادامه داد: بر این اساس شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند برای محصولات خود گواهی انطباق به معنای تطبیق مشخصه‌های عملکردی محصول بر اساس یک استاندارد ملی یا بین‌المللی و یا همچنین گواهی محصول به معنای تطبیق مشخصه‌های عملکردی اظهار شده با نتایج آزمون را دریافت کنند.

آقای داوودی گفت: برای اولین بار شرکت "سازه کامپوزیت ستر" موفق به اخذ پروانه دانش بنیان KB-COP برای محصول چسب اپوکسی ۲جزیی مورد مصرف در خطوط انتقال نفت و گاز شد و اعتبار این پروانه سه سال از زمان تاریخ صدور است.

او گفت: اداره کل استاندارد خوزستان با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان‌ در پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های خوزستان علاوه بر مشاوره و راهنمایی در زمینه استانداردسازی ملی و تجاری سازی محصولات تولیدی، علامت ویژه دانش نماد را به این واحدها اعطا خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.