فوتبال اندونزی تعلیق شد/ احتمال از دست رفتن شانس میزبانی جام جهانی در پی کشتار خونین

پس از تعلیق فوتبال اندونزی در پی فاجعه انسانی، وزیر ورزش این کشور از احتمال از دست رفتن شانس میزبانی جام جهانی ابراز نگرانی کرد.

جوکو ویدودو در پی فاجعه کشته و مجروح شدن بیش از ۳۰۰ تن در ورزشگاه محل برگزاری دیدار تیم‌های کروساهان آرما و پرسبایا سورابایا در منطقه مالانگ درشرق جاوه اندونزی دستور تعلیق فعالیت‌های لیگ فوتبال این کشور را صادر کرد.

بر اثر درگیری و آشوب ایجاد شده پس از یک بازی فوتبال در جزیره جاوه اندونزی دست کم ۱۷۴ نفر کشته و بیش از ۱۸۰ تن زخمی شدند.

هواداران باشگاه‌های جاوه‌ای آرما و پرسبایا سورابایا پس از شکست ۳-۲ آرما در این مسابقه در شهر مالنگ ریجنسی، جاوه شرقی، با هم درگیر شدند.

نیکو آفینتا، رئیس پلیس استان جاوه شرقی اندونزی امروز (یکشنبه) گفت: ازدحام جمعیت در یک مسابقه فوتبال، ۱۷۴ کشته بر جا گذاشت.

به گزارش رویترز، او به خبرنگاران گفت: حامیان تیم بازنده به زمین مسابقه هجوم بردند و مقامات به سمت آنان گاز اشک آور شلیک کردند که این اقدام ها، سبب ازدحام جمعیت و خفگی (شماری از آنها) شد.

فدراسیون فوتبال اندونزی از تصمیم برای تعلیق یک هفته‌ای لیگ فوتبال این کشور خبر داد و اعلام کرد، تحقیقات در خصوص این حادثه را آغاز کرده است.

فیفا در مورد این حادثه در حال بررسی است و به زودی نظر خود را در مورد فوتبال اندونزی اعلام خواهد کرد.

این حادثه بزرگترین فاجعه در اندونزی و دومین حادثه بزرگ در جهان فوتبال محسوب می‌شود.

زین الدین امالی وزیر ورزش اندونزی ابراز نگرانی کرد و مدعی شد: احتمال اخذ میزبانی اندونزی از رقابت‌های جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال ۲۰۲۳ وجود دارد و امیدواریم فیفا این بازی‌ها را تعلیق نکند. اکنون امنیت ورزشگاه‌ها در اندونزی مورد توجه همه جهان است و این به میزبانی ما ضربه می‌زند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.