دانشگاه علوم پزشکی همدان:

والدین از حضور دانش‌آموزان دارای علائم سرماخوردگی در مدارس جلوگیری کنند

مسئول سلامت جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:دانش‌آموزانی که علائم سرماخوردگی دارند به مدرسه نروند.

فاطمه بختیاری گفت:دانش آموزان در مدارس باید از بطری آب شخصی استفاده کنند و بهداشت فردی را رعایت کنند و برای پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس، شیوه‌نامه‌های جدید بهداشتی اعلام شده است.

او گفت:تزریق دو دز واکسن کرونا برای افراد ۵ تا ۱۸ سال ضروری است و دانش‌آموزان در مدارس باید حتما از ماسک استفاده کنند و کلاس‌های درس مجهز به فن مکانیکی یا تهویه مناسب باشد.

مسئول سلامت جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:در فصل سرما شیوع بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا تشدید می‌شود که دانش‌آموزان در صورت ابتلا به علائمی مانند بدن درد، بی‌حالی، تب، لرز، تهوع و استفراغ، به مراقب سلامت مدرسه اطلاع دهند.

به گفته بختیاری  شست‌و‌شوی صحیح دست‌ها مهم‌ترین سد دفاعی در برابر ابتلا به بیماری‌های واگیردار است که باید به بچه‌ها آموزش دهیم که هنگام سرفه و عطسه، با دستمال بینی خود را بپوشانند و فاصله فیزیکی مناسب و ایمن را با دیگران رعایت کنند.

او گفت: امسال طبق دستورالعمل اجازه فعالیت به بوفه‌ها داده شده و طبق آیین‌نامه مرتبط مجاز به ارائه خدمات هستند.

مسئول سلامت جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:عرضه خوراکی‌های غیربهداشتی، فله‌ای و مضر در بوفه مدارس ممنوع است، اظهار داشت: باید از دست به دست کردن مواد غذایی و ساندویچ خانگی خودداری شود.

بختیاری  گفت: دانش‌آموزان باید از خرید مواد غذایی فروشندگان دوره‌گرد و سیار خودداری کنند، تصریح کرد: از مصرف آب هویج و آب سایر میوه و سبزیجات در خارج از منزل خودداری شود.

او گفت:والدین باید میان وعده سالم به صورت بسته‌بندی روزانه برای فرزندانشان تهیه کنند و میوه‌ها پس از شست‌و‌شوی بهداشتی و گندزدایی برای استفاده دانش‌آموزان، باید پوست گرفته و در ظروف در بسته قرار گیرد.

مسئول سلامت جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیماری منتقله از آب و غذا می‌تواند از طریق دست‌های آلوده، مواد غذایی آلوده و تماس با مواد دفعی بیمار، به دیگران منتقل شود.

منبع تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.