خط انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج رسید

سامانه انتقال آب سد آزاد ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون به تصفیه خانه سنندج رسیده است.

حبیب‌الله علی‌اصغری، مجری طرح انتقال آب شرب سنندج اظهار کرد: طول کلی مسیر پروژه آبرسانی از سد آزاد به شهر سنندج حدود ۶۰ کیلومتر و ارتفاع پمپاژ اولیه ۴۸۰ متر است که در این میان ۲۷ کیلومتر از این مسیر با لوله‌های فولادی به قطر‌های ۱۴۰۰ و ۱۲۰۰ میلی‌متر منشعب شده است.

حبیب‌الله علی‌اصغری افزود: با بهره برداری از این پروژه سالانه امکان انتقال ۵۷ میلیون مترمکعب آب به تصفیه‌خانه آب شهر سنندج ایجاد خواهد شد و مردم از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: عبور خط انتقال از مناطق سخت‌گذر و در مسیر‌های با توپوگرافی سخت و ترانشه‌هایی به ارتفاع ۲۰ متر موجب تعریض جاده‌های روستایی و بهره‌مندی این روستا‌ها از خدمات زیربنایی نیز شده است.

اصغری تصریح کرد: در این طرح از سیستم کنترل یکپارچه سامانه انتقال آب و همچنین ایستگاه کاهش فشار از ۲۷ به ۲ بار برای اولین بار در «دیسپاچینگ» انتقال آب کشور طراحی و راه اندازی شده که در نوع خود کم نظیر است.

مجری طرح انتقال آب شرب سنندج افزود: طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی این سیستم به طور کامل توسط متخصصان، کارشناسان ایرانی و تولیدکنندگان داخلی انجام شده است.

 طرح انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج که از اسفند ۹۹ کلید و برای تکمیل این سامانه یک و نیم کیلومتر لوله گذاری در محوطه تصفیه خانه و نصب شیرآلات مسیر باقی مانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.