رشد ۲ درصدی قیمت خودرو/ بازار همچنان در رکود به سر می‌برد

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد گفت: افزایش قیمت دلار و عدم تحویل به موقع خودرو به طور هم‌زمان، سبب افزایش ۲ درصدی قیمت خودرو در بازار شده است.

حمیدرضا حیدری رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد گفت: عدم تحویل به موقع خودرو، عدم ثبت‌نام‌های فوری خودرو و افزایش قیمت دلار از جمله دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار است و به طور کلی افزایش قیمت دلار به تنهایی سبب افزایش قیمت خودرو در بازار نمی‌شود.

او افزود: در حال حاضر افزایش قیمت دلار و عدم تحویل به موقع خودرو که به طور هم‌زمان، سبب افزایش ۲ درصدی قیمت خودرو در بازار شده است.

بازار خودرو هیچ رونقی ندارد و همچنان در رکود به سر می‌برد

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد با اشاره به تاثیر اندک انتشار اخبار مبنی بر واردات خودرو بر قیمت خودرو در بازار ادامه داد: درحال‌حاضر بازار خودرو هیچ رونقی ندارد و همچنان در رکود به سر می‌برد. در بازار خریدار بسیار کم است و فروشندگان خودرو نیز با توجه به وضعیت بازار، خودرو‌های خود را به فروش می‌رسانند، زیرا نگران افزایش مکرر قیمت خودرو در بازار هستند و معتقدند اگر خودرو‌های خود را به فروش برسانند ممکن است دوباره قیمت خودرو افزایش پیداکند.

امتناع فروش خودرو به دلیل عدم ثبات قیمت در بازار

حیدری بیان کرد: اکنون فروشندگان به دلیل عدم ثبات قیمت خودرو در بازار از فروش خودرو‌های خود امتناع کرده به جز موارد ضروری که مجبور به فروش شود. به طور کلی فروش خودرو در بازار در حالت کما و رکود باقی مانده تا بازار به ثبات برسد.

کاهش قیمت خودرور با اجرای طرح واردات خودرو‌های خارجی

او درباره اینکه رفع ممنوعیت واردات خودرو چه تاثیراتی را در قیمت خودرو‌های داخلی در بازار خواهد گذاشت، تصریح کرد: بدون شک اگر طرح واردات خودرو‌های خارجی تا قیمت ۲۲ هزار دلار اجرایی شود هم در قیمت بازار خودرو‌های خارجی و هم در قیمت بازار داخلی تاثیر بسزایی خواهد گذاشت و سبب کاهش قیمت خودرو در بازار خواهد شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد تاکید کرد: باید تعداد واردات خودرو‌های خارجی و چگونگی ورود این خودرو‌ها را برای رسیدن بازار خودرو به ثبات واقعی در نظر گرفت و این مساله از اهمیت برخوردار است.

حیدری  اظهار کرد: در حال حاضر خودرو به صورت کالای سرمایه‌ای شده است. با افزایش واردات خودرو به تدریج بازار خودرو از حالت سرمایه‌ای خارج شده و به بازار مصرفی تبدیل خواهد شد و در نهایت قیمت خودرو نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

او افزود: با وجود نوسانات قیمت دلار پیش‌بینی بازار خودرو به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست، اگر بازار خودرو قابل پیش‌بینی بود قطعا این بازار تاکنون به ثبات رسیده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار