سیستم هوشمند سازی در کنترل مرز‌ها

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کل کشور از سیستم هوشمند سازی در کنترل مرز‌ها خبر داد.

سردار احمدعلی گودرزی با حضور در برنامه صبح به خیر ایران شبکه یک سیما و با اشاره به هفته بزرگداشت نیروی انتظامی گفت: سربازان ما اعم از سرباز، درجه دار، افسر و فرمانده هان سرباز واقعی ولایت هستند.

وی افزود: ابلاغ ساختار جدید مرزبانی در تاریخ یکم تیرماه ۱۳۹۸ توسط فرمانده کل قوا صورت گرفت و ایشان فرمودند مرزبانی به مثابه یک نیرو در تابعیت فرمانده کل انتظامی است.

سردار گودرزی گفت: در یکسال گذشته از ۱۳ مهرماه ۱۴۰۰ تا ۱۳ مهر امسال، بیش از ۶۲ تن انواع مواد مخدر که عمدتاً در درگیری و با هلاکت اشرار و بعضاً شهادت بهترین نیرو‌های مرزبانی همراه بود، کشف و ضبط شده است، ۲۶۷ هزار نفر متجاوز مرزی در نقطه صفر مرزی دستگیر شده اند، ۱۹۳ بار درگیری مرزی با اشرار مسلح صورت گرفته و ۱۲ هزار و ۱۱۷ نفر قاچاقچی دستگیر شده اند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ادامه داد: با تلاش نیرو‌های مرزبانی یک کشتی با بیش از ۵ هزار سلاح سرد، ۱۶ هزار و ۷۳۱ مورد تجهیزات ماهواره‌ای و ۳ هزار و ۱۴۰ مورد سلاح اعم از جنگی و شکاری توسط تروریست‌ها کشف شد

وی افزود: در سی و یکم شهریور ساعت ۳ و نیم نیمه شب هم، یک گروه تروریستی با حضور یک خانم و تعدادی از تروریست‌های آقا که از کشور‌های دیگری آمده بودند، جهت اقدام تروریستی با تعدادی سلاح، مهمات، ریموت برای بمب گذاری و انفجار با کمک مرزنشیان دستگیر شدند.

سردار گودرزی ادامه داد: مسئولیت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مرزنشینان عشایر، روستا‌ها و شهر‌های حاشیه مرز از نظر امنیتی و اقدامات قضایی بر عهده مرزبانان است.

وی گفت: در چارچوب قوانین و مقررات و با ایجاد گذر مرزی و تسهیل گذرنامه موقت به مرزنشینان دو طرف مرز، در حوزه بهداری و جاده‌های مرزی برای تردد مرزنشینان و برای کمک به صیادان در آزاد کردن قایق‌ها و شناور‌ها در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان و بعضا مازندران، خدمات ویژه‌ای صورت گرفته است.

سردار گودرزی با اشاره به هوشمندسازی درکنترل مرز‌ها گفت: همانطور که فرمانده کل قوا فرمودند نیروی انتظامی کشور باید به سمت هوشمندسازی بروند، در حوزه فرماندهی مرزبانی با ایجاد سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی شامل: دوربین‌های پیشرفته، هلی شاپ، گوآت کوپتر و جایروپلن و پهباد پایش، پایش تصویری مرزی صورت میگیرد و هرگونه تحرک زیرنظر گرفته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار