رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان:

نماز بازدارنده منکرات است

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت:نماز بازدارنده از منکرات است ، مسائلی که در ماه‌های اخیر در جامعه می‌بینیم مصداق منکرات و فساد نیست؟

حجت الاسلام سیدمرتضی حسنی حلم در ستاد اقامه نماز شهرستان رزن گفت: اعتراف می‌کنم برای نماز همه ما از معلم، طلبه و مسئول کم گذاشتیم، اگر نماز در خانه، جامعه، دانشگاه و بازار نهادینه و ملکه ذهن افراد شود این وضع نبود ، کسی که نماز بخواند چنین کار‌هایی انجام نمی‌دهد.

او گفت: اگر در کوچه، بازار و یا شهر و جامعه‌ای شهوات قلیان پیدا کرده علت آن ضایع شدن نماز است چراکه خداوند خطاب به رسول الله (ص) فرموده اند عده‌ای بعد از شما می‌آید و این آدم‌ها نماز را ضایع و از شهوات پیروی می‌کنند و با ضایع شدن نماز از شهوات تبعیت خواهند کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان تصریح کرد: باید برای فریضه نماز مدارس و دانشگاه‌ها کار شود، چرا باید در یک دانشگاه و یا یک مدرسه تنها تعداد اندکی برای نماز جماعت شرکت داشته باشند؟

حسنی حلم گفت: اولویت ائمه جماعات در برپایی نماز در مدارس باشد و با توجه به کمبود ائمه جماعات در شهرستان‌ها درخواست داریم هر یک از ادارات هفته‌ای یک یا دو روز ائمه جماعت خود را برای برپایی نماز در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

او افزود: با برپایی نماز در مدارس توسط ائمه جماعات مجرب‌تر و با تجربه‌تر می‌توانند با ارتباط با دانش آموزان و پاسخ به شبهات دین آنها، این دانش آموزان را به ورطه دین سوق دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با تاکید بر پیوند خانه، مسجد و مدرسه گفت: این موضوع ابلاغ و اعلام شده است اما هنوز عملی نشده که درخواست داریم آموزش و پرورش حتی هفته‌ای یکبار با مشارکت انجمن اولیاء در مساجد مجاور هر مدرسه این موضوع را عملی کند.

حجت السلام حسنی حلم گفت: باید صدای پخش اذان در دستگاه های اجرایی طنین انداز شود و حضور امام‌جماعت در هر روستا نقش موثری در تقویت هر چه بیشتر دین و  تدین مردم دارد که به همین منظور از بخشداران درخواست داریم پیگیری لازم را برای جذب روحانی برای روستا‌های فاقد امام جماعت انجام دهند.

امام جمعه رزن هم گفت: یکی از راه‌های پویایی و تقویت نماز جماعت در هر دستگاه ها، حضور مدیران  در نماز جماعت است.

حجت الاسلام علی اکبر منصوری افزود: در وظیفه‌ای که به دوش ائمه جماعت گذاشته شده هرگونه کوتاهی در اقامه فرهنگ نماز ترک فعل بوده و باید جوابگو باشیم.

منبع ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.