رئیس سازمان وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کشور؛

کار‌های خرد و پیش پا افتاده وظیفه سرباز نیست

سردار تقی مهری گفت: افتخار می‌کنیم که پلیس در کشور ما مسئول برقراری امنیت است و نظم و امنیت داخلی برعهده نیروی انتظامی است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کشور با بیان اینکه امنیت رکن اصلی و اساسی هر کشور و هر حوزه‌ای است افزود: در سازمان وظیفه عمومی وظیفه ما پشتیبانی و اعزام نیرو به سایر نیرو‌های مسلح ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و انتظامی در سراسر کشور مثل مرزبانی یگان ویژه، پلیس پیشگیری و پلیس راهور است و در دوران دفاع مقدس از حدود ۶ میلیون رزمنده، ۵۰ درصد آنان سرباز‌ها بودند که در دفاع از میهن مشارکت کردند و امروز در همه نیرو‌های مسلح، اگر سرباز را از بدنه نیرو‌های مسلح خارج کنیم امنیت و قوام کشور، دوامی نخواهد داشت.

وی افزود: در کشور ما کلیه کسانی که براساس شاخص‌هایی که بنیاد ملی نخبگان ارایه می‌دهد، سربازان نخبه شناسایی می‌شوند و به ستاد کل و دانشگاه عالی دفاع ملی معرفی می‌شوند و فقط دوره آموزش نظامی یک ماهه را می‌بینند و بقیه دوران سربازی را روی پروژه و طرحی که دارند در نیرو‌های مسلح، سپاه و و وزارت دفاع کار می‌کنند، و یک عرصه دیگر برای سربازان، پیام آوران بهداشت است که در مساله بیماری کرونا، سربازان میهن به کادر بهداشت و درمان کشور کمک کردند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کشور گفت: عرصه دیگری که به اشتغال زایی برای سربازان کمک می‌کند، فقر فرهنگی در مناطق دور افتاده است و در قالب سرباز معلم و براساس سهمیه‌ای که از طریق وزارت آموزش و پرورش داده می‌شود، سربازان یک دوره دو ماهه را سپری می‌کنند و به مناطق محروم برای خدمت فرهنگی اعزام می‌شوند.

سردار تقی مهری افزود: از عرصه‌های جدید برای خدمت سربازی اجرای پروژه تحقیقاتی در مراکز تحقیقاتی نیرو‌های مسلح است که این دسته از سربازان از ۶ ماه تا ۱۸ ماه کسر خدمت سربازی می‌گیرند.

وی تاکید کرد هیچ سربازی نباید کار‌های خرد و پیش پا افتاده انجام دهد و باید آموزش دفاعی ببیند گفت: با نظارت‌هایی که شخص ریاست محترم ستاد کل نیرو‌های مسلح و شخص سردار اشتری و سایر فرماندهان بر امور سربازان دارند اگر واقعا سربازی احساس کند در جایی در حق وی اجحاف شده است می‌تواند با شماره ۱۹۷ و شماره ۱۱۰ و همینطور از طریق صندوق پیام مشکلاتشان را مطرح کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۲:۰۵ ۰۲ آبان ۱۴۰۱
با 110 تماس بگیرن؟!یعنی سرباز وظیفه زنگ بزنه مرکز فوریت‌های پلیس بگه در طول خدمت مافوقم فلان مشکل رو برام پیش آورده؟!!!
آخرین اخبار