افزایش ۱۶ درصدی جابجایی مسافر در شهرستان مشگین شهر

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری جابجایی مسافر در این شهرستان ۱۶ درصد افزایش یافته است.

رضا فرج پور با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۱۳۲ هزار و ۷۵۷ نفر مسافر نیز از این شهرستان جابجا شده اند گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش را در جابجایی مسافر شاهد هستیم.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر از جابجایی ۵۴ هزار تن کالا در ۶ ماهه گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: ۶ شرکت حمل و نقل در حوزه شهرستان مشگین شهر در حال خدمات رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

فرج پور با بیان اینکه لکه گیری محور‌های مواصلاتی این شهرستان با استفاده از ۸۰۰ تن آسفالت سرد و گرم انجام شده است گفت: در مدت یاد شده راهداران راه ۲۸ روستا را بطول ۳۰۰ کیلومتر که در اثر سیلاب مسدود شده بود بازگشایی کردند.

او از تیغ زنی و تسطیح هزار و ۴۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های اصلی، خاکی و شنی شهرستان مشگین شهردر ۶ ماهه گذشته خبرداد و تصریح کرد: در مدت یاد شده ۳۷۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه‌های این شهرستان اصلاح و رفع شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر با اشاره به اینکه ۳۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی این شهرستان در ۶ ماهه گذشته خط کشی شده گفت: برای جلوگیری از پرت شدن وسائط نقلیه راهداران ۴۰۰ متر مکعب دپوی مصالح و خاکی در پرتگاه‌ها ایجاد کرده اند.

فرج پور زیرسازی و بهسازی ۳۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان مشگین شهر را در ۶ ماهه گذشته یادآور شد و گفت: از این میزان ۴ کیلومتر عملیات بهسازی و زیرسازی در روستای خانکندی، ۵/۳ کیلومتر در روستای گل چشمه، ۵/۳ کیلومتر در روستای قادرلو، ۵۰۰ متر در سه راهی احمدبیگلو، ۳۰۰ متر در سه راهی وله زیر، ۴ ونیم کیلومتر در روستای دمقلی، ۳ کیلومتر در روستای سید بیگلو، ۲ کیلومتر در روستای ساربانلار، ۵/۴ کیلومتر در روستای قرخ بلاغ و ۵ کیلومتر نیز در روستای نولی بلاغ انجام شده است.

او افزود: در مدت یاد شده راهداران ۲۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت و پخش آسفالت در راه‌های روستایی (گل چشمه ۵/۴ کیلومتر، دمقلی ۵/۴ کیلومتر، قادرلو ۳ کیلومتر، مشیران ۸۰۰+۲ کیلومتر، قوشه ۲۰۰+۲ کیلومتر، خانکندی ۲۰۰+۱ کیلومتر، آلوچ ۱ کیلومتر، سه راهی احمدبیگلو ۱ کیلومتر، سه راهی وله زیر ۳۰۰ متر) اجرا کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر صیانت و حفاظت از حریم راه را بعنوان سرمایه ملی از وظایف مهم راهداران دانست و عنوان کرد: با فعالیت گشت راهداری در محور‌های مواصلاتی، جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۱۰۵ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ، از ۳۵ مورد تجاوز به حریم و ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شده، با اخذ دستور قضایی ۸ مورد تخریب و ۸۵ مورد مجوز ساخت و ساز و استعلام در شش ماهه اول ۱۴۰۱ صادر شده است.

فرج پور تصریح کرد: در ۶ ماهه گذشته ۴۲ عدد تابلو و بنر غیر مجاز نیز از سطح جاده‌های این شهرستان برچیده شده است.

او تعمیر و مرمت ۸ عدد از چراغ‌های چشمک زن، تعمیر و ترفیع ۶۵۰ شاخه گاردریل، نصب ۸۰ مترمربع بنرو تابلو اطلاعاتی و هشدار دهنده، رنگ آمیزی ۸۰۰ متر از سرعت کاه‌ها و نگهداری ۷۵ عدد از چراغ‌های چشمک زن و روشنایی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۶ ماهه گذشته برشمرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.