میراث روستایی حلقه مفقوده حوزه میراث فرهنگی کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت:اغلب روستاهای کاشان دارای قابلیت‌های مهم گردشگری و میراثی دارد.

احمد دانایی‌نیا با بیان اینکه کاشان  به اندازه‌ای غنی است که بتوان هر هفته به بهانه‌های مختلف ویژه‌برنامه‌های گردشگری در این منطقه برگزار شود، گفت: یکی از رسالت‌های اصلی حوزه میراث فرهنگی کاشان در دوره جدید موضوع پرداختن به میراث روستایی است.

او با بیان اینکه نگاه عمیق به حوزه میراث فرهنگی روستایی می‌تواند برکات زیادی را داشته باشد، افزود: از جمله این اثرگذاری‌ها در حوزه اقتصاد، پخش گردشگر در منطقه کاشان و ... است و به این نقطه رسیدیم که باید در راستای "تفکری دوباره برای گردشگری" ورود پیدا کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان با بیان اینکه اغلب روستا‌های کاشان دارای قابلیت‌های مهم گردشگری و میراثی دارد، ابراز داشت: روستای پنداس از توابع بخش برزک شهرستان کاشان قابلیت معماری، گردشگری و میراثی قابل توجهی دارد.

او ضمن اشاره به برگزاری همایش بازنمایی هویت روستایی در روستای پنداس از توابع بخش برزک شهرستان کاشان طی دو روز ۲۸ و ۲۹ مهر برگزار می‌شود، گفت: روستای پنداس قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و موضوعات آموزشی نیز برای این همایش در نظر گرفته شده است و جشنواره غذا و بازی‌های بومی و محلی نیز در این همایش برگزار می‌شود.

منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار