جبران خسارات کشاورزان به شرط حمایت مجتمع مس

فرماندار رفسنجان گفت: پتانسیل عظیم مس سرچشمه در رفسنجان وجود دارد که با بروز خسارت و متضرر شدن قشر کشاورز بهره مندی از صنعت مس نیاز ضروری است.

جلسه رفع مشکلات صنایع و معادن شهرستان با حضور  طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار، مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

حسین رضایی فرماندار رفسنجان در جلسه رفع مشکلات صنایع و معادن شهرستان عنوان کرد: پتانسیل عظیم صنعت مس سرچشمه در رفسنجان وجود دارد که با بروز خسارت و متضرر شدن قشر کشاورز بهره مندی از صنعت مس نیاز ضروری است.

وی بیان کرد: بیش از هزار حلقه چاه کشاورزی در شهرستان وجود دارد و قبلا هر ساله به طور میانگین ۴۵ هزار تن محصول هر ساله برداشت می‌شد که از سال ۹۵ تا کنون با بحران‌های خشکسالی، تغییرات اقلیمی و سرما و گرمازدگی مواجه شدیم.

رضایی ادامه داد: در شهر صفاییه و بهرمان با افزایش قیمت زمین روبرو هستیم که همین علت گرانی زمین باعث شده کسی به سمت نواحی صنعتی و‌سرمایه گذاری و ایجاد کارخانه که منجرربه اشتغالزایی می‌شود نرود.

وی همچنین به پرداخت مالیات رفسنجان اشاره کرد و گفت: این شهرستان به اندازه ۴ برابر درآمد پسته، مالیات پرداخت می‌کند و جزو شهرستان‌های اول در راستای پرداخت مالیات هستیم.

رضایی اظهار کرد: ویژگی برخورداری شهرستان رفسنجان معضلی رنج آور است و رفسنجان با بحران خشکسالی و کمبود منابع آبی، سیل و سرمازدگی و گرمازدگی‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.

حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۰ درصد معادن مس کشور در رفسنجان تحت عنوان مجتمع مس سرچشمه وجود دارد.

وی افزود: ظرفیت بزرگی برای اشتغالزایی و ایجاد صنایع جنبی محسوب می‌شود در حالی که بیش از ۱۴ هزار فرد تحصیلکرده و جوان بیکار در این شهرستان زندگی می‌کنند.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی به عنوان زیرساخت برای ایجاد کارخانه‌های صنایع تبدیلی و جنبی مس می‌توان استفاده کرد.

جبران خسارات کشاورزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار