مأموریت ۱۲ ساله «صاحب‌الامری‌ها» برای حذف محرومیت از «موگویی»

اعضای قرارگاه جهادی صاحب‌الامراستان البرز در تلاشند تا محرومیت دهستان موگویی چهارمحال و بختیاری را از بین ببرند.

وحید کمرروستا گفت:  قرارگاه جهادی صاحب‌الامر بیش از ۱۰ سال است که فعالیت خود را برای محرومیت‌زدایی در بخشی از استان چهارمحال و بختیاری آغاز کرده و فعالیت‌های ویژه‌ای در دهستان موگویی در راستای خدمت به مردم انجام داده است.

مسئول قرارگاه جهادی صاحب‌الامر با بیان اینکه این قرارگاه مستقر در استان البرز است، ادامه داد: با کادر اجرایی بیش از صد نفر و متشکل از چند گروه جهادی مشغول به فعالیت هستیم.

وی یادآور شد: سفر مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری به دهستان موگویی و مظلومیت همه‌جانبه مردمان این منطقه که نیمه دوم سال از کمترین امکانات مانند راه نیز محروم هستند ما را بر آن داشت که برای خدمت‌رسانی به این مردم بسیج شویم.

کمرروستا افزود: تعداد جهادگران در هر پروژه بسته به نوع پروژه متفاوت است که در هر دوره خواهران و برادران بر اساس تخصص و قابلیت‌هایی که دارند برای انجام این کار انتخاب می‌شوند.

این جهادگر گفت: ساخت ۲ باب مسجد، ۲ باب خانه عالم، اجرای برنامه‌های فرهنگی و بهداشتی در شهرستان کوهرنگ، اطعام در عید غدیر، ساخت اولین زمین چمن مصنوعی در چلگرد، اعزام مددجویان در سال ۸۹ به مشهد مقدس، اعزام ۳۰ زائر اولی در اربعین امسال به کربلای معلی از جمله اقدامات این قرارگاه بوده است.

۵۰۰ خدمت دندان‌پزشکی رایگان

وی بیان کرد: در تابستان سال گذشته با همکاری کمیته امداد به ۵۰۰ نفر از روستانشینان خدمات جراحی دندان‌پزشکی ارائه شد.

مسئول قرارگاه جهادی صاحب‌الامر ادامه داد: احداث چهار پارک بازی در موگویی، بازفت، صمصامی و چلگرد، احداث سه زمین چمن در موگویی، بازفت و صمصامی، احداث مسجد در روستای صالح کوتاه از جمله فعالیت‌های در دستور کار این قرارگاه است.

مأموریت ۱۲ ساله «صاحب‌الامری‌ها» برای حذف محرومیت از «موگویی»

کمرروستا اظهار کرد: ساخت پارک بازی و زمین چمن مشروط به تامین زمین از سمت فرمانداری و شهرداری و ایجاد زیرساخت‌هاست که با این فرض هر زمین چمن حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان و پروژه پارک‌ها نیز ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم دارد که معمولاً از طرف خیرین، مردم و دستگاه‌ها تحقق می‌یابد.

راه‌یابی ۲۰ دانش‌آموز مناطق محروم به دانشگاه

وی افزود: طرح ملی شهید «ثامنی‌راد» برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار پایه نهم تا دوازدهم خدمات تحصیلی و کمک هزینه مشاوره و استعدادیابی فراهم کرد و از سال گذشته ۲۰ نفر از دانش‌آموزان کم‌برخوردار راهی دانشگاه شدند.


بیشتر بخوانید


کمرروستا بیان کرد: همچنین در طرح «شهید نریمانی» تشکل‌های فرهنگی تقویت شدند که نیرو‌های قوی را وارد میدان کرد، لازم به ذکر است که شهید سلیمانی و شهید نریمانی از فعالان قرارگاه صاحب‌الامر بودند که به درجه شهادت نائل شدند و به منظور قدردانی از این بزرگواران طرح‌ها به نام این شهدا نامگذاری شد.

۴۰ قرآن‌آموز مشغول تحصیل و تربیت

وی به تربیت حافظان قرآن اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر قریب به ۴۰ قرآن‌آموز در رشته‌های مختلف مشغول تحصیل هستند که تربیت حافظ ۵ جزء به بالا یکی از این رشته‌هاست و در روستا‌های دورافتاده که امکانات آموزشی خوبی ندارند مورد استقبال قرار گرفته که قصد داریم به صورت عالی و ممتاز تا تربیت حافظ و قاریان کشوری ادامه دهیم.

مأموریت ۱۲ ساله «صاحب‌الامری‌ها» برای حذف محرومیت از «موگویی»

کمرروستا بیان کرد: انتظار داریم مردمِ باهمت منطقه موگویی این استان مورد عنایت نظام قرار بگیرند و همانگونه که مقام معظم رهبری سفارش کردند حداقل ظاهر محرومیت در این منطقه دیده نشود زیراکه حق مردم این استان نیست که با وجود پتانسیل‌ها و منابعی که دارند از حداقلی‌ترین خدمات محروم باشند. وی افزود: گروه‌های جهادی همیشه کمک حال مردم هستند، زیرا که خدمت به مردم بزرگترین عبادت است و از آنجایی که بزرگترین مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است این خدمات را ادامه می‌دهیم.

فقر بین مردم، خط قرمز گروه‌های جهادی

مسئول قرارگاه جهادی صاحب‌الامر گفت: خط قرمز گروه‌های جهادی فقر در بین مردم است و نظام جمهوری اسلامی این قدرت را دارد که رفاه نسبی در حوزه‌های مختلف را تامین کند و امیدواریم که همیشه حضور گروه‌های جهادی توسط مسئولان درک و حمایت شود.

وی در پایان بیان کرد: بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله مواردی هستند که هر کدام پتانسیل تبدیل به آشوب را دارند، اما مردم و دولت با هم همراه هستند تا محرومیت‌ها در جامعه رفع شود.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.