لزوم تقویت جایگاه صدا و سیما به عنوان مرجع اطلاع رسانی

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: اهمیت رسانه‌ها از سلاح‌های جنگی بیشتر و مهمتر است و جایگاه صدا و سیما به عنوان مرجع اطلاع رسانی، باید تقویت شود.

حجت الاسلام و المسلین دکتر کلانتری در دیدار با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای فارس، با اشاره به ناگذاری شیراز به نام سومین حرم اهل بیت از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: بخش زیادی از شناساندن و فرهنگ سازی این شهر به عنوان سومین حرم، بر دوش صدا و سیما قرار گرفته است که باید برای تحقق آن تلاش بیشتری شود.

او با بیان این که دنیای امروز دنیای رسانه است گفت: امروز اهمیت رسانه‌ها از سلاح‌های جنگی بیشتر و مهمتر است و صدا و سیما که در کشور ما به عنوان یک مرجع اطلاع رسانی است، باید تقویت شود.

تولیت آستان احمدی و محمدی (ع)، با اشاره به مخاطب برنامه‌های صدا و سیما و کثرت شبکه‌های ماهواره ای، تعداد بیننده‌ها را کم نظیر دانست و گفت: صدا و سیما باید در شکل و محتوا، به فراخور زمان در تولید برنامه‌ها تجدید نظر کند، زیرا رسانه در بخش‌های مختلف می‌تواند برای مردم فرهنگ ساز باشد.

او، به ظرفیت‌های استان فارس در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری و اقوام اشاره کرد و گفت: باید همچون گذشته با قوت، محتوا‌های غنی به مخاطبان ارائه و در خانه‌های مردم جایگاه این رسانه حفظ شود.

تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) خواستار راه اندازی دفتر صدا و سیما، مرکز فارس در حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام شد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس نیز در این دیدار با بیان اینکه استان فارس با قدمت علمی، تاریخی، فرهنگی و علمی در کشور بی نظیر است گفت: استان فارس یک ایران کوچک است که با داشتن اقوام مختلف و مردم شریف، باید در ایران و بین الملل به خوبی دیده شود.

دکتر پهلوانیان با اشاره به تلاش‌های مدیران سابق صدا و سیما گفت: تلاش می‌کنیم تا صدا و تصویر فرهنگ، ادب و رسوم مردم را با برنامه ریزی در خور شان آن‌ها در حوزه ملی و بین المللی نشان دهیم.

او گفت: آماده راه اندازی دفتر این رسانه برای انعکاس فعالیت‌های حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم (ع) هستیم.

در ادامه این دیدار بعضی از معاونان و مسئولان صدا و سیما حرم مطهر شاهچراغ (ع) هم به بیان دیدگاه‌های خود و مشکلات پیش روی تولید محتوا و برنامه سازی پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.