در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان به مناسبت روز جهانی غذا مطرح شد؛

۱۰ درصد از افراد جامعه مبتلا به پرخوری هستند

رئیس انجمن علوم صنایع غذایی کشور گفت: بررسی ها نشان می دهند ده درصد از مردم ایران دچار پر خوری هستند.

محمدحسین عزیزی گفت: بررسی ها نشان می دهند حدود ۳۰ درصد از مردم ایران کلسیم کافی را دریافت نمی کنند که این موضوع در بین زنان و سالمندان بیشتر است و باعث بروز پوکی استخوان خواهد شد.
 
او گفت: گزارش ها حاکی از آن هستند که حدود ۳۰ درصد از مردم دچار کمبود آهن هستند و این مسئله در بین زنان و کودکان بیشتر دیده شده است.
 
او افزود: در حال حاضر ۱۰ درصد از مردم دچار کمبود روی و ۲۰ درصد از جمعیت ایران ویتامین سی کافی دریافت نکرده و دچار کمبود هستند و ۲۰ درصد از مردم دچار کمبود ویتامین دی هستند. بررسی ها نشان می دهند که ۲۰ درصد از مردم ویتامین آ به مقدار کافی دریافت نمی کنند و این ویتامین برای سلامتی پوست و چشم مفید است.
 
او ادامه داد: مطالعات نشان می دهند که حدود دو میلیارد نفر در کل دنیا دچار سوء تغذیه هستند که از این تعداد ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا شرایط بدی دارند.
 
او افزود: یکی از اهداف نامگذاری روز جهانی غذا ارتقای کیفیت و کمیت مواد غذایی در بین کشورهای مختلف دنیا است و سازمان فائو معتقد است که باید مواد غذایی کافی و سالم برای تمام مردم دنیا موجود باشد.

او گفت: مواد غذایی و موضوع سوء تغذیه در دنیا از اهمیت زیادی برخوردار است و سازمان فائو برای مقابله با این مسئله و ارزش گذاری به موضوع غذا یک روز را به نام روز جهانی غذا نامگذاری کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار