اتاق تجارت مشترک افغانستان-پاکستان:

صادرات افغانستان به پاکستان دو برابر افزایش یافته است

اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گوید که از افغانستان بیشتر میوه‌های تازه، سبزی‌ها، سنگ تالک و ذغال سنگ به پاکستان صادر می‌شوند.

به نقل از منابع خبری، نقیب الله صافی، رئیس اتاق تجارت مشترک افغانستان-پاکستان می‌گوید که اگر مشکلات بانکی و سرحدات از میان برداشته شوند، صادرات افغانستان به پاکستان بیشتر از این افزایش خواهد یافت.

رئیس اتاق تجارت مشترک افغانستان-پاکستان، گفت: "نسبت به پارسال‌ صادرات ما به پاکستان زیاد شده، صادراتی که ما نسبت به سال گذشته داشتیم زیاد شده و همچنان صادرات به پاکستان نیز افزایش یافته است."

در همین حال، اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گوید که از افغانستان بیشتر میوه‌های تازه، سبزی‌ها، سنگ تالک و ذغال سنگ به پاکستان صادر می‌شوند.

خانجان الکوزی، عضو هیأت مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری گفت: " فعلاً پاکستان به میوه، خصوصا ترکاری، کچالو، پیاز و گوجه‌فرنگی نیاز دارد. یعنی ما در حدود تقریبا ۳۰۰ کانتینر زیاد وکم تنها سبزی و میوه صادر می‌کنیم."

از طرف دیگر، شماری از تاجران می گویند که پاکستان همواره در برابر تاجران افغانستانی برخورد دوگانه دارد و این برخورد دوگانه مشکلات را بیشتر می‌سازد.

بربنیاد گزارشات اتاق تجارت و سرمایه گذاری از آغاز سال ۲۰۲۲ تا کنون افغانستان از رهگذر صادرات کالاهای تجارتی‌ به پاکستان بیش از ۶۵۰ میلیون دلار صادرات داشته است که نسبت به همین دوره در پار سال‌ ۳۰۰ میلیون دلار افزایش را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار