افزایش ۴۴ درصدی صادرات کالا از گمرک ملایر

صادرات کالا از گمرک ملایر در نیمه نخست امسال با ۴۸۲ میلیارد تومان، از نظر ریالی درمقایسه با مدت مشابه پارسال ، ۴۴ درصد افزایش یافته است.

ناصر ترکاشوند سرپرست گمرک ملایر گفت: در نیمه نخست امسال، ۱۳ هزار و ۶۰۲ تُن کالا به کشور‌های هدف صادر شد که  به نسبت پارسال ، پنج درصد افزایش داشته است.

ترکاشوند ارزش دلاری کالا‌های صادر شده از گمرک ملایر به کشور‌های هدف صادراتی را در نیمه  نخست امسال حدود ۱۹ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: میزان صادرات کالا در مدت یاد شده از نظر دلاری هم ۲۵ درصد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه روند صادرات انواع کالا از گمرک این شهرستان در تراز کلی مثبت است ابراز امیدواری کرد: در نیمه دوم سال هم  روند رشد  صادرات از گمرک ملایر مثبت باشد.

سرپرست گمرک ملایر افزود: در مدت یاد شده کالا‌هایی شامل کشمش تیزابی، آفتابی و انگوری، وازلین بهداشتی وصنعتی، فروسیلیس، پارافین جامد، منسوج نبافته، مفتول فولادی و دی‌اکسید سیلیسیوم به بیش از ۱۸ کشور جهان صادر شد.

ترکاشوند درباره صادرات کشمش  گفت: امسال انواع کشمش به وزن خالص حدود پنج هزار تُن به حدود ۱۸ کشور جهان صادر شد.

او ارزش دلاری این میزان کشمش صادراتی را هفت میلیون و ۴۲ هزار دلار و ارزش ریالی آن را حدود ۱۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در ۶ ماهه امسال صادرات انواع کشمش از گمرک این شهرستان در تراز کلی با کاهش مواجه بود که امیدواریم در نیمه دوم سال مثبت شود.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.