سرعت رو به رشد بومگردی در خراسان رضوی فرصتی برای جذب گردشگر است

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: سرعت رو به رشد بومگردی در استان و جذابیت‌های این حوزه برای گردشگران، فرصتی برای جذب و ورود بیشتر گردشگر است.

یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۱۵۰ اقامتگاه بومگردی روستایی به نیروی محرکه توسعه و پیشرفت روستا‌های استان تبدیل شده‌اند و نقش مهمی در پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و فرصتی برای جذب گردشگر را بازی می‌کنند.

او با بیان این که خراسان رضوی پیشرو در توسعه بومگردی و راه اندازی اقامتگاه‌های بومگردی است افزود: گردشگری، خود می‌تواند گامی موثر در مسیر اصلاح و تجدید حیات روستا‌ها نیز باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان این که در توسعه گردشگری روستایی و بومگردی، خانه‌های قدیمی روستا‌ها بازسازی می‌شوند ادامه داد: با جذب گردشگر، علاوه بر ایجاد اشتغال در روستاها، درآمد فروشگاه‌های محلی از فروشندگان صنایع دستی تا فروشندگان مایحتاج روزانه افزایش پیدا می‌کند و این موجب می‌شود تا ساکنان روستا، بیشتر تشویق به زندگی در آنجا شوند.

بیدخوری بیان کرد: علاوه بر این بومگردی و اسکان در اقامتگاه‌های بومگردی به دلیل شرایط ویژه و منحصر به فردی که دارند به واسطه ارتباط نزدیک با طبیعت، به شدت مورد توجه گردشگران و مورد مقبولیت هستند و بنابر این نمی‌توان در این زمینه شک داشت که این بخش، فرصتی برای توسعه صنعت گردشگری است.

او تصریح کرد: بیش از ۵۴ روستا در این استان از ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری برخوردارند که بر اساس مطالعات انجام شده این روستا‌ها توانمندی بالقوه مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارند که ۳۸ روستا به صورت تخصصی و کارشناسی دارای قابلیت گردشگری شناسایی شده و ۱۶ روستای دیگر نیز به عنوان "روستای هدف گردشگری" تعریف شده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد:خراسان رضوی به دلیل گستردگی و تنوع جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری از ظرفیت بسیاری برای توسعه بومگردی و ایجاد واحد‌های اقامتی برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.