اُفت محسوس دمای هوا در استان اصفهان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش محسوس دمای هوا بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد در مناطق سردسیر و کوهستانی غرب و شمال و شرق استان اصفهان از فردا تا پایان هفته خبرداد.

آسیه آقایی گفت: احتمال سرمازدگی و خسارت به صنایع کشاورزی و محصولات گلخانه‌ای در مناطق سردسیر و ارتفاعات غرب و نیز شمال و شرق استان بر اثر کاهش محسوس دما بین پنج تا هفت درجه سانتیگراد طی سه روز پیش رو وجود دارد.

او با اشاره به احتمال تنش دمایی و افت دما به کمتر از صفر درجه سانتیگراد در مناطق کوهستانی استان، خاطرنشان کرد: لازم است کشاورزان و فعالان حوزه دام و طیور برای حفاظت از محصولات کشاورزی و کنترل دما و رطوبت و تهویه واحد‌های مرغداری و جلوگیری از خسارات احتمالی اقدام کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه امروز جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم است و آسمان بیشتر مناطق صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود، افزود: در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان فردا سه شنبه غبار صبحگاهی و کاهش کیفیت هوا را انتظار داریم ضمن اینکه احتمال تشدید آلودگی در روز چهارشنبه وجود دارد.

آقایی اضافه کرد: فردا وزش باد به نسبت شدید تا شدید در نیمه شرق و مرکز استان با خیزش گردوخاک محلی و افزایش شاخص آلودگی هوا همراه است.

او با بیان اینکه بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان طی ساعات پیش رو بین ۳۰ و ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر نوسان دارد، گفت: خوروبیابانک با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.