سمن‌ها از پرداخت مالیات معاف شوند

استاندار یزد گفت: با توجه به اینکه سمن‌ها هیچ فعالیت اقتصادی ندارند، گرفتن مالیات از آن‌ها معنایی ندارد.

مهران فاطمی استاندار یزد در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد بر لزوم حل مشکل سمن‌ها تأکید کرد و گفت: سمن‌ها هیچ فعالیت اقتصادی ندارند، بنابراین نباید از آن‌ها مالیات گرفته شود.

او افزود: طی کردن روند مالیات برای این سمن‌ها حتی اگر به پرداخت منجر نشود، دردسری برای دو طرفین است چرا که سازمان مالیات باید کار اضافه‌ای انجام دهد و هم با توجه به اینکه سمن‌ها پولی برای  مالیات پرداخت نمی‌کنند، چیزی عاید این سازمان نمی‌شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود از اهمیت عدالت در مشارکت اجتماعی سخن گفت و اظهار داشت: هم اکنون عدالت در مشارکت اجتماعی را شاهد نیستیم و تعداد سمن‌ها در شهرستان‌ها به اندازه مرکز استان نیست. برخی شهرستان‌ها اصلا تشکل ندارند و بر این اساس از کمک‌هایی که به این سمن‌ها می‌شود، محروم هستند.

او نسبت به کاهش تمایل جوانان برای مشارکت اجتماعی ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: عوامل کاهش میزان مشارکت اجتماعی باید مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد، به عنوان مثال قبلا برای تشکیل گروه سرود در مدرسه استقبال زیادی می‌شد، اما هم اکنون استقبال چندانی صورت نمی‌گیرد.

فاطمی عدم بهسازی و توانمندسازی شورای مرکزی را یکی از ضعف‌های سمن‌ها عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: ابرسمن‌هایی نظیر بسیج و هلال احمر در گذشته دارای شورای هماهنگی بودند که باید بار دیگر شکل گرفته و شاهد همگرایی آن‌ها باشیم.

او راه اندازی سالن کارخانه جنوب با همکاری بنیاد مستضعفان به عنوان اولین شتاب دهنده کسب و کار‌های فرهنگی و اجتماعی را به عنوان پیشنهاد مطرح کرد و خواستار پیگیری این پیشنهاد شد.

استاندار یزد با تاکید بر هویت اجتماعی، تفکر و نوآفرینی در مدارس گفت: دانش آموزان فقط مشغول خواندن و پاس کردن کتاب‌های درسی هستند و هیچ فرصتی برای تفکر ندارند.

فاطمی افزود: با توجه به اهمیت تربیت معلم، پیشنهاد می‌شود تا تعدادی از معلمان انتخاب و آموزش ببیند و در برخی از مدارس که به عنوان پایلوت انتخاب خواهند شد، به آموزش این درس‌ها بپردازند. طرح عملیات این پیشنهاد نیز در شورای آموزش و پرورش مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار