افتتاح سامانه هوشمند پایش تصویری در شهرستان انار

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: سامانه هوشمند پایش تصویری با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در شهرستان انار راه اندازی شد.

سردار ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان در مراسم افتتاح سامانه هوشمند پایش تصویری این شهرستان با ۳۱۰ دوربین پلاک خوان و نظارتی شهری و روستایی گفت:  به  همت همه سازمان‌ها و نهاد‌های مسئول در حوزه امنیت خصوصا شورای تامین، شهرستان انار از شرایط امنیتی بسیار خوبی برخوردار است  و انار یکی از امن‌ترین شهرستان‌های استان کرمان به شمار می‌آید. 

او افزود:  در حوزه ترافیکی نیز با کاهش خوبی در سوانح رانندگی و متوفی روبرو هستیم. 

سردار ناظری بیان داشت: یکی از اقدامات ارزشمند  در شهرستان انار از سوی شهرداری‌ها، دهیاران و مسئولان،  راه اندازی سامانه نظارت تصویری است که این سامانه با ۳۱۰ دستگاه دوربین در شهرستان انار و قریب به  ۵۰ دوربین در شهر انار فعالیت می کند. 

او با بیان اینکه این دوربین‌ها  کار نظارت تصویری و پلاک خوانی را انجام می دهند تصریح کرد: از محاسن این سامانه نظارت تصویری این است که این دوربین ها هم در نظارت تصویری و هم در حوزه امنیت ترافیکی فعالیت دارد و  به دلیل اینکه  شهرستان انار در محور ورودی و خروجی و ترانزیتی استان قرار دارد، عملکرد این دوربین‌ها برای پلیس حائز اهمیت است. 

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان داشت:  در این دولت که توسعه نظارت تصویری در دستور کار استاندار و تمامی شهرستان‌ها قرار دارد، پلیس هوشمند با استفاده و بهره برداری از این ظرفیت و تجهیزات پیشرفته می‌تواند هم نظارت بیشتری بر رفتار رانندگان در این حوزه داشته باشد و هم در حوزه پیشگیری از جرم، پی جویی و کشف جرائم بهره برداری خوبی داشته باشد. 

به گفته او این سامانه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها راه اندازی شده  است. 

در ادامه سرهنگ خلیلی فرمانده سابق انتظامی انار گفت: دراین شهرستان اولین خانواده خیر امنیتی و همچنین جوان‌ترین و کم سن ترین خیر در زمینه امنیت با سن ۱۰ سال را داشتیم. 

او افزود: با همکاری نیرو‌های انتظامی این شهرستان ۸۱ در صد سرقت‌ها کشف شده و ۱۲۰ نفر سارق فرا استانی (خارج از انار) دستگیر شدند.

سرهنگ خلیلی بیان کرد: از ۲۱۱ پرونده پلیس فتا، ۸۲ در صد شکایات مردم به صفر رسیده و میزان ورودی پرونده ها در انار، در حوزه تصادف و ترافیک کاهش چشمگیری داشته است. 

همچنین طی مراسمی که با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم  و فرمانده انتظامی استان کرمان برگزار شد، از خدمات سرهنگ رضا خلیلی نژاد فرمانده انتظامی سابق  قدردانی  و سرهنگ صادق نیک نفس به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان انار معرفی شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار