افتتاح ۷۰ طرح ورزشی در مدارس آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربابحان غربی گفت: ۷۰ طرح ورزشی در قالب طرح شهید سردار سلیمانی در مدارس استان به بهره برداری رسید.

به مناسب هفته تربیت بدنی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی ۷۰ طرح ورزشی در قالب طرح شهید سردار سلیمانی در مدارس آذربایجان غربی به بهره برداری رسید و  چهلمین دوره مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای آذربایجان غربی در خوی آغاز شد.

جواد جنگی مدیرکل آموزش و پرورش أذربابحان غربی در این مراسم با گرامیداشت هفته تربیت بدنی گفت: یکی از اولویت‌های مهم آموزش وپرورش آموزش‌های عمومی و تخصصی از جمله ورزش و سلامتی است.

وی افزود: امروز آموزش و پرورش و خانواده‌ها باید برای پویایی دانش آموزان سواد حرکتی و ورزش را دربین دانش آموزان در کنار تحصیل، فرهنگ سازی بکنند.

جنگی تصریح کرد: امروز همزمان با هفته تربیت بدنی ۳۰ چمن مصنوعی، ۷ سالن ورزشی و ۸ا کلاس تربیت بدنی ۱۵ مدرسه پویا در مدارس استان بصورت همزمان افتتاح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش أذربابحان غربی اعتبارات این طرح‌ها را ۲۳۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد:با افتتاح این طرح‌ها ۳۶ هزار متر مربع فضای تخصصی ورزشی به مساحت فضا‌های ورزشی مدارس استان افزوده شد.

اسدی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان هم سرانه فضا‌های ورزشی سرپوشیده در مدارس استان را ۱۲،۶ متر مربع اعلام و تصریح کرد: این سرانه در فضا‌های روباز هم ۳ و نیم متر مربع است.

امروز همچنین چهلمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در آذربایجان غربی با روشن شدن مشعل این المپیاد در مدرسه شهید چمران خوی آغاز شد.

امسال در این المپیاد بیش از ۶۵۸ هزار دانش در رشته‌های مختلف ورزشی مشارکت می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.