بیش از ۱۲ هزار فرصت شغلی نیمه نخست امسال در لرستان ایجاد شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ایجاد ۱۲ هزار و ۵۴۰ فرصت شغلی در این استان نیمه نخست امسال در سامانه رسمی "رصد" ثبت شده است.

سیروس ابراهیمی گفت: سهمیه اشتغالزایی در لرستان برای سالجاری ۳۸ هزار شغل تعیین شده در حالیکه برای استان هایی، چون همدان و ایلام به ترتیب ۲۳ هزار و ۶ هزار نفر اعلام شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس فرصت‌های شغلی ایجادی ثبت شده در سامانه رصد، نیمه نخست امسال ۳۳ درصد از تعهدات استان معادل ۱۲ هزار و ۵۴۰ نفر در این خصوص محقق شده در حالیکه برخی فرصت‌های شغلی ایجادی تاکنون در این سامانه ثبت و در آمار اشتغالزایی احصا نشده است.

وی با بیان اینکه تعهدات اجرایی شده در استان طی نیمه نخست امسال بیش از ۲ برابر تعهدات یک ساله استان ایلام است ادامه داد: آنچه وارد سیستم رصد و قابل پیگیری است اعلام شده بنابراین مقرر شد دستگاه‌های اجرایی استان که در رابطه با اشتغالزایی اقدام کرده اند تا حدود یک ماه آینده آمار و اطلاعات خود در سامانه را به روز و دوباره اعلام کنند که با توجه به اعلام مدیران برخی ادارات مبنی بر ثبت نشدن شغل‌های ایجادی در سامانه تاکنون، احتمال افزایش این درصد وجود دارد.

ابراهیمی اضافه کرد: این آمار مربوط به بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی است که با کمک‌های دولت مانند پرداخت تسهیلات و صدور مجوز‌ها محقق شده بنابراین اشتغالزایی افراد به صورت شخصی جزو این رقم نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در خصوص نحوه تعیین سهمیه‌ها نیز گفت: در این رابطه خواستار نظر استان نشده اند و به نظر می‌رسد این مهم توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شورای اشتغال تعیین می‌شود.

ابراهیمی تاکید کرد: با توجه به سرانه تعهد و میزان بیشتر تعهدات ایجاد شده برای استان، باید منابع مالی و تسهیلاتی از جمله تبصره ۱۸ (وام‌های ارزان قیمت) نیز به فراخور و نسبت به سهمیه کمتر استان‌های دیگر در لرستان بیشتر باشد.

به گفته وی نرخ بیکاری در لرستان از ۱۵.۲ درصد در سال ۹۹، به ۱۲.۵ درصد در سال گذشته کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.