اولیا و مربیان ۲ رکن اساسی در تعلیم و تربیت

مدرسه خانه دوم دانش آموزان است و انجمن اولیا و مربیان رکن مهم نظام تعلیم و تربیت است.

مدرسه خانه دوم دانش آموزان است و پیوند بین اولیا و مربیان برای تریبیتی نسلی پویا و انقلابی و همچنین رسیدن به اهداف آموزشی امری طبیعی است.

در همین راستا از ۲۴ تا ۳۰ مهر هفته‌ای است که به نام اولیا و مربیان نامگذاری شدهاست و برپاییی جشن ها  در آن ادامه دارد.

دانش آموز کلاس دهمی گفت: پدر و مادر‌م به مدرسه می‌آیند و با مربیان ارتباط می‌گیرند و این کار بر درس خواندن بیشتر من هم اثر دارد.

یکی از والدین دخر کنکوری هم گفت: دختر من کلاس دوازدهم است و برای مشاوره‌های کنکور او جلسات مکرر به مدرسه آماده ام.

موسوی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: هم اکنون بیش از هزار و ۸۰۰ مدرسه   ، انجمن اولیا و مربیان دارد.

او ادامه داد : هرچقدر رابطه بین اولیا و معلمان صمیمی‌تر و مداوم‌تر باشد ، تاثیرات مثبت بیشتری را در رویکرد تربیت اجتماعی دانش آموزان میبینیم.

معاوانان پرورشی مدارس هم برای ارتباط بهتر و موثرتر داش آموزان و والدینشان با مدرسه مدیران علاوه بر فعالیت‌های آموزشی فعالیت‌های جانبی را برنامه ریزی می‌کنند

فلسفی یکی از معاون پرورشی می گوید: ما از روانشاسان دعوت می‌کنیم تا در مورد موضوعات مختلف روز از قبیل فضای مجازی، چالش‌ها و آسیب ها و.... برای دانش آموزان صحبت کند و یا کارگاه تشکیل دهد.

او ادامه داد: روانشناسان در مورد هر موضوعی که برای شنونده  جذاب‌تر است، صحبت می کند اما برخی از موضوعات به درخواست دانش آموزان در این جلسات بیان می شود.

مدیر کل دفتر امور اداری استانداری هم گفت باید نسبت به سرنوشت فرزندمان حساس باشیم و در مقابل تهدید‌ها وتخریب‌های دشمنان با عمل به وظایفمان‌توظئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.