رکورد شید اصفهانی‌ها در پرداخت زکات

مردم شید اصفهان امسال در پرداخت زکات در استان قزوین رکورددار بودند .

کشاورزان استان‌های قزوین، زنجان، همدان، مرکزی، قم، تهران، گیلان، البرز و کردستان در همایش زکات دور هم جمع شدند.

این مراسم در شیداصفهان برگزار شد که امسال رکورددار پرداخت زکات بودند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در این مراسم گفت: در سال گذشته عملکرد کمیته امداد ۱۱ هزار میلیارد تومان بود و کمک‌های مردمی در چهار حوزه جمع آوری شد.

آسوده گفت: همچنین ۵۵۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی محلات، مساجد، از طریق ۹ هزار مرکز نیکوکاری در سراسر کشور به صورت مستقیم و فقط با نظارت کمیته امداد میان مردم توزیع شد.

وی اظهارداشت: همچنین بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی به ایتام و محسنین پرداخت شد و افتخار داریم که یک میلیون و ۲۰۰ هزار خیر حمایت از ۴۱۲ هزار یتیم و کودک را در طرح محسنین برعهده دارند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور تصریح کرد: در سال گذشته عملکرد شورای زکات یک هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان بود که در همان شهر‌ها و روستا‌های زکات دهنده توزیع و استفاده شد.

آسوده تصریح کرد: از مجموع پنج میلیون و ۳۰۰ هزار صندوق صدقات کشور مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان جمع آوری و توسط کمیته امداد میان نیازمندان توزیع شد.

اعلایی استاندار قزوین  هم گفت: قطعا جامعه‌ای مثل شیداصفهان که به این واجب عمل کرده معتقد است که رزق و روزی در جایی دیگر تعریف شده است.

وی افزود: آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هم گفت: از محل این زکات، برای محرومان خرید مسکن و جهیزیه و خدماتی از این قبیل انجام می‌شود.

در مجموع امسال پرداخت زکات با بیش از ۶۰۰ میلیون تومان، ۳۰ درصد افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.