سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان:

۶۸ درصد تقاضاهای وام ازدواج استان سمنان پرداخت شد

امینیان گفت: پنج هزار و ۷۵۳ درخواست وام ازدواج، نیمه نخست سال ۱۴۰۱ در استان سمنان صادر و ۶۸ درصد از این تعداد معادل سه هزار و ۹۵۳ فقره تسهیلات پرداخت شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان  گفت:بر پایه آخرین آمار، استان سمنان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان تیر، رتبه چهارم کشور از نظر پرداخت وام ازدواج را کسب کرد.

وی خاطر نشان کرد: در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان سمنان، برای نخستین بار موضوع تسهیلات ازدواج مطرح و مصوبه‌هایی برای کاهش زمان پرداخت آن تا ۱۵ روز پس از تکمیل مدارک انجام شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان اظهار داشت: این اداره کل در حال رصد و بررسی چالش‌ها و مشکل‌های وام‌گیرندگان برای بهبود روند پرداخت تسهیلات و رفاه حال همسران جوان است.

امینیان با بیان اینکه ۱۱۵ سازمان مردم نهاد جوانان در استان سمنان فعالیت دارند بیان کرد: استان سمنان از این نظر تعداد سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) نسبت به جمعیت، دارای رتبه نخست کشور است.

وی افزود: هدف تعیین شده برای استان سمنان، یک سازمان مردم نهاد به ازای هر هفت هزار نفر بود اما اکنون این سرانه به ۳.۳ سازمان مردم نهاد به ازای هر هفت هزار نفر رسیده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: هدف تنها افزایش کمی سازمان‌های مردم‌نهاد نیست، بلکه افزایش کیفیت عملکرد آنان اهمیت بیشتری دارد، از این رو دوره‌های آموزشی مورد نیاز از جمله مدیریت کار گروهی، مدیریت تعارض، تعریف آسیب‌های اجتماعی و ارایه راهکار برای مقابله با آن برای مدیران و اعضای این سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برای سال ۱۴۰۱ نیز ثبت ۱۰ سمن در استان سمنان به عنوان هدف تعیین شد اما با استقبال پرشور جوانان این استان، انتظار می‌رود این هدف مانند همیشه بیش از آنچه تعیین شده است محقق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.