نقشه راه انگلیس برای جایگزینی فناوری‌های صرفه جویی در عرصه انرژی

دولت انگلیس در طرحی قصد دارد با ایجاد ساختمان‌های بدون کربن و اتوبوس‌های هیدروژنی تا سال ۲۰۵۰ تولید گازهای گلخانه ای را به صفر برساند.

یک نقشه تعاملی جدید فناوری‌هایی را نشان می‌دهد که روزی می‌توانند تامین کننده انرژی شهر‌های ما باشند و به کشور‌ها کمک کنند تا به اهداف خود برسند.

این نقشه بسیاری از نوآوری‌های هوشمند، از جمله سکو‌های فرود برای تحویل هواپیما‌های بدون سرنشین، اتوبوس‌های با سوخت هیدروژن و زمین فوتبال با انرژی خورشیدی و بادی را نشان می‌دهد.

این نقشه همچنین شامل ساختمان‌های بدون کربن، ساختمان‌های بلند پوشیده از گیاهان، فضای سبز بیشتر بین جاده‌ها و گرمای استفاده‌شده از فاضلاب و راه‌آهن زیرزمینی است.

کارشناسان در بخش‌های انرژی و حمل‌ونقل انگلیس با همکاری شورای ساختمان‌های سبز این کشور برای طراحی این نقشه تلاش کرده اند که این طرح تحت عنوان عنوان «شهر‌های انگلیس باید آرزوی آن را داشته باشند» توصیف می‌شود.

انطباق چنین نوآوری‌هایی می‌تواند به دستیابی به هوای بدون گزا‌های گلخانه‌ای کمک کند، به این معنی که هرگونه انتشار گاز‌های گلخانه‌ای با طرح‌هایی این چنینی جبران می‌شود.

همچنین، به عنوان بخشی از استراتژی Net Zero در انگلیس، دولت قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ به به این هدف برسد، اگرچه رسیدن به آن ممکن است نیاز به بازنگری اساسی در مورد ظاهر شهر داشته باشد.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار