ماجرای نامه نمایندگان مجلس ششم به رهبر انقلاب چه بود؟

«جام زهری» که هرگز نوشیده نمی‌شود و شیرینی استقلال و پیشرفتی که طعمش براي هميشه زیر زبان‌ها می‌ماند.

رهبر انقلاب اسلامی روز گذشته با جمعی از نخبگان و استعداد‌های برتر علمی دیدار کردند و نکات مهمی را خطاب به دانشگاهيان و ملت ايران مطرح کردند. ايشان در بخشی از سخنانشان به نامه‌ای اشاره کردند که نمایندگان مجلس ششم به ایشان نوشته بودند و تاکيد کردند که نگارش اين نامه واقعا غيرمنصفانه بود. اما ماجرای اين نامه چه بود؟ چه کسانی در نگارش آن نقش داشتند و محتوای آن چه بود؟

رهبر معظم انقلاب درباره این نامه گفتند: «در سال ۸۲ یک عده از نمایندگان مجلس نامه نوشتند به بنده، یک نامه واقعاً غیر منصفانه‌ای بود، خیلی غیر منصفانه بود. یک چیز‌هایی را گفتند، یک سئوال‌هایی از ما کردند که جوابش را خودشان باید میدادند، چون هم مجلس دست خودشان بود، هم دولت دست خودشان بود، باید آن‌ها جواب می‌دادند، از من سئوال کرده بودند. آن وقت آن نامه مضمونش این بود که خلاصه باید تسلیم بشوید و الّا کارتان تمام است. مال سال ۸۲ است. تسلیم نشدیم، ایستادیم و ان‌شاءاللّه باز هم خواهیم ایستاد».

این نامه که در آن نوشته شده «اگر جام زهری باید نوشید قبل از آنکه کیان نظام و مهمتر از آن، استقلال و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید نوشیده شود و بی تردید این برخورد خردمندانه و متواضعانه، از سوی ملت با همان پاداشی مواجه می‌شود که امام عزیز راحل روبرو شد» توسط ۱۲۷ نفر از نمایندگان مجلس ششم امضا شد تا علامت سوال بزرگی در برابر روحیه حق‌طلبی و باورمندی آن‌ها به آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار دهد.

نامه‌ای که امضاکنندگان آن به غلط تصور می‌کردند مردم با آنان همراه می‌شوند، اما مردم نه در جريان نگارش اين نامه با آنان همراهی کردند و نه در ماجرای تحصن آن‌ها در مجلس.

در بین نمایندگانی که این نامه را امضا کردند نام‌هایی به چشم می‌خورد که امروز دشمنی آن‌ها عليه هموطنان خودشان آشکار شده است.

فاطمه حقیقت جو از حامیان تحریم ایران که در سال ۸۴ به آمریکا مهاجرت کرد پس از کشف حجاب اعلام کرد که پس از ۱۳ سال زندگی مشترک طلاق گرفته و هم اکنون با یک مرد دیگر بدون آنکه با وی ازدواج کند زندگی می‌کند. او که در دوران نمايندگی مجلس ششم دائما ژست روشنفکری به خود می‌گرفت، ظاهرا تا حدود زيادی باورهای خود را کنار گذاشته است. او در مصاحبه‌ای با راديو فردا گفت: «بدون اينکه رسما با کسی ازدواج کرده باشم با يک آقايی دارم زندگی می‌کنم و بيشتر در واقع می‌خواهم ببينم که ما به درد هم می‌خوريم و يا نمی‌خوريم!»

فاطمه حقیقت جو
نورالدین پیرموذن فرد دیگری است که پس از رد صلاحیت برای انتخابات مجلس هشتم مصاحبه‌ای تند علیه نظام با شبکه معاند صدای آمریکا انجام داد و پرده از چهره واقعی خود برداشت. وی هم اکنون ساکن آمریکا است و در شبکه‌های تجزیه طلب به عنوان کارشناس حضور می‌یابد.

نورالدین پیرموذن
رجبعلی مزروعی پس از فتنه ۸۸ متواری و به صورت غیرقانونی از کشور خارج شد و سر از بلژیک درآورد. فرزند وی، حنیف مزروعی، هم که سال ۱۳۸۴ در پی کشف شبکه رسانه‌ای همکار با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه دستگیر شده بود، اندکی پیش از پدر از کشور خارج شده و همراه وی به فعالیت علیه نظام و مردم در رسانه‌های ضدايرانی روی آورد.

رجبعلی مزروعی
احمد شیرزاد یکی دیگر از نمایندگان مجلس ششم است که مخالف برنامه هسته‌ای کشورمان است و آن را به ضرر کشور تعبير می‌کند، اما غافل از این امر است که گروه ۱+۵ که شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان است به دلیل توان هسته‌ای کشورمان به پای میز مذاکره آمدند و برنامه هسته‌ای کشورمان همواره اهرم فشاری در مقابل سیاست‌های خصمانه غربی‌ها علیه ملت ایران  بوده است.

احمد شیرزاد
این اظهارات و جمله «اگر جام زهری باید نوشید قبل از آنکه کیان نظام و مهمتر از آن، استقلال و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید نوشیده شود» که در نامه به رهبر انقلاب نوشته بودند نشان می‌دهد، استراتژی برخی از عناصر داخلی که به تعبیر رهبری یا غافل هستند و یا بدخواه ملت، از ابتدای انقلاب تاکنون اصرار بر وادادگی و سازش بوده است. سیاستی که در آن خبری از پیگیری منافع ملی و انقلابی دیده نمی‌شود و نشان از بیراهه‌ای دارد که انتهای آن جز سرافکندگی برای ملت ایران ره‌توشه نخواهد داشت.

سیاست ایستادگی برای کشورمان ثمرات زیادی داشته است. رهبر انقلاب سال گذشته و به مناسبت سالگرد قيام بيست‌ونهم بهمن مردم تبريز فرمودند: «در این چهار دهه‌ای که از پیروزی انقلاب گذشته، فعّالیّتهای بسیار زیادی برای استمرار انقلاب انجام گرفته، آن هم فعّالیّتهای ثمربخش؛ حالا بعضی فعّالیّتهای خودجوشِ مردمی بوده، بعضی فعّالیّتهای دولتی بوده. کار‌های بزرگی در این چند دهه انجام گرفته که بعضی میخواهند این را انکار کنند، میخواهند بپوشانند».

مقام معظم رهبری در همان سخنرانی خاطرنشان کردند: «ما در بخش‌های مختلف علمی پیشرفت‌هایی کردیم که در اوّل انقلاب تصوّرش را هم نمی‌کردیم. ما خودمان در میدان‌های مقدّم انقلاب حضور داشتیم؛ اصلاً باورمان نمی‌آمد که ما در قضیّه انرژی هسته‌ای، در قضیّه نانوتکنولوژی، در قضیّه بیوتکنولوژی، در قضایای گوناگون پزشکی‌های پیچیده، عمل‌های جرّاحی بسیار دشوار، در قضیّه ناباروری، در قضیّه سلّول‌های بنیادی و بخش‌های مهم علمی گوناگون، بتوانیم این جور پیشرفت بکنیم که بحمدالله پیشرفت کردیم؛ جوان‌های ما همّت کردند، حرکت کردند، پیشرفت کردند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۹ مهر ۱۴۰۱
اون تیتر روزنامه که رهبری گفتند اون چی بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۲۹ مهر ۱۴۰۱
برا ی رسانه میلی حکومتی که از فیلترینگ واتساپ و اینستا دفاع میکنه متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
سلام اقا بیچاره شدیم تمام چکهام برگشت خورده میشه اینیستا رو بگید وصل کنن خواهش میکنم خدا لعنت کنه اشوب گرهارو بخدا ما بیچاره شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
آقامون به سلامت ؛ تف به شرف نداشته تمام خائنین به مردم و نظام و شهدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
خداوند رهبر عزیزمون رو برامون حفظ کنه .و هر چه زودتر ظهور آقا امام زمان (عج) رو نزدیکتر کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
سال به سال دریغ از پارسال ما جز خیانت از این جماعت چیزی ندیدیم . این عالم شنگه ای که بهانه اش مرگ مشکوک یک خانم بود و تحریم ها و ترورهای مشکوک دوران روحانی خر و گرانی های در حد کودتا همه زیر سر این قماش است.
این گروه میتونست بجای فشاری که به نیروهای مدافع داخلی تحمیل می کرد یک دهم همین را برای مطالباتمان بر امواج خارجی میاور خیلی موثر بود. انشاالله به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران پیروز است ☺
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
شما که مثلا رسانه ملی هستید آزادی بیان ندارید و نظراتی که موافق با دیدگاه شما هست رو فقط تایید میکنید دیگه از دولت و حکومت چه انتظاری میشه داشت
Lithuania
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
نه تنها در فرار مغزها دست برتر رو دارید، بلکه در فرار نمایندگان مجلس هم هنرمندان چیره دستی هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
فقط نظرات یک جناح رو ثبت و نمایش دادی این اسمش تبادل نظر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
یعنی تو طرز فکر این حقیقت جو و تساهل و تسامح نظام باهاش و همفکرانش موندم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
رهبر عزیزمان اگر امروز این مساله رو مطرح کرده احتمالا یکسری دیگه خائن به این مملکت و مردم و جمهوری اسلامی دارند همون حرفهای سال ۸۲ رو میزنند و رهبر با تدبیر ما الان اینو گفت که یکسری مثل اونها حساب کار بیاد دستشون و هشدار داد بهشون وگرنه حضرت آقا بدون تدبیر حرفی رو نمیزنند حتما یکسری بزدل وطن فروش دارند فشار میارند
زنده باد سید علی خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
لعنت به نمایندگان خاین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
پیشرفتی که در اختلاس کردن دربین مسئولین جمهوری اسلامی وجود داره در طول تاریخ بشر بینظیره.
مثلا"سه هزار میلیارد تا چند سال پیش یک رکورد بزرگ بود ولی این رکورد بااختلاس نودودو هزار میلیاردی یک رکورد جدید محصوب میشه .مخصوصا"که خبرنگارهارو خریدن و کسی پیگیرهم نشد.متاءسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
جوانان غیرتمند ایران بشنوید عزت وقدرتمندی کشور با ایستادگی و تلاش و بصیرت به دست می آید ونه با فریب دشمنان بزک کرده ای که بعد از تخریب کشور فرار می‌کنند ودشمنی خودشان را علنی .اینها هستند که با احساساتتان با مکر و حیله بازی می‌کنند تا نگذارند کشور به قدرت برسد و اقتصاد کشور مریض بماند.دشمنان نمی گذار خون شهیدان وطن به ًمر برسد و دشمنیشان تمامی ندارد ولی اگر با یک ملت هوشیار مواجه بشوند قادر نیستند کاری بکنند و این ما هستیم که شاهد پیشرفت در تمامی زمینه ها خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
درود بر رهبر عزیزمان
آنانی که خیانت می کنند در نهایت خیر نمی‌بینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
ایستادگی در مقابل زورگویی و زیاده خواهی آمریکا و غرب شکی نیست ولی چرا باید در حکومت اسلامی فساد و اختلاسهای هزاران میلیارد تومانی اتفاق بیفتد؟ چرا مسوولین وقت سازمان خصوصی سازی که در واگذاری های شرکت و اموال دولتی خیانت کرده آمد محاکمه و اعدام نشوند؟ مردم این کوتاه های مقامات کشور را نمی‌پذیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
درود خدا بر رهبر عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
ما که از خیلی وقت پیش میگفتیم اصلاح طلبان اخر و عاقبتشان خیانت و مزدوریست کسی حرف مارا قبول نکرد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۱۸ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
شما خیلی بیخود کردید همه را خائن معرفی کردی.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
از 127 نفر که امضا کردند 4 نفر و لیس کردین .123 نفر دیگه چی شدن !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
یکی شون که مهدی ایتی بود.که تو اغتشاشات ۸۸ لیدر بود.خیلی از نمایندگهن دوره ششم مجلس بعد چه اشکار و چه پنهان علیه نظام بخصوص مردم کشور قدم برداستند.اکثر تحریمهای ایران حاصل دشمنی و دروغ پردازیهای همون جریان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
سلام ودرود بر رهبر عزیز،شجاع،مدیر،مدبر و فرزانه انقلاب اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
استقامت بسیار مهم است ، به لطف خون شهدا همه منافقان (در هر لباسی که مخفی شده باشند) در طی زمان رسوا می شوند ، و رو سیاهی به زغال می ماند
Iran (Islamic Republic of)
مهر
۱۰:۲۸ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
حضرت آقا همیشه با تدبیر چنین بدخواهی هایی را مدیریت کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
چه بسیار افرادی که الان مشغول فعالیت در دولت و مجلس هستن و مثل این افراد خائن به ملتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
با سلام اگر فقط چند ده نفر از مسئولین کشور همانند رهبری عزیزمان بفکر و پیگیر پیشرفت کشور و برطرف کردن مشکلات پیش روی نخبگان و نسل جوان و فرهیخته بودند و از خداوند بزرگ استمداد میطلبیدند حتی اگرمانند زمان جنگ تمام دنیا در مقابلمان می ایستاد هیچ کاری نمیتوانستند از پیش ببرند و تمام امور و سختیها توسط همین جوانان برومند حل و فصل میگردید و شاهد پیشرفت روزافزون و برهم خوردن نقشه شوم دشمنان میبودیم.جالب اینجاست همین آقایان و خانمهاییکه الان در رسانه‌های عربستانی مدعی عدم پیشرفت ایران و باصطلاح معترض هستند فراموش کرده اند که روزی خودشان نامه نوشته و خواهان تعطیلی صنایع هسته ای و نظامی کشور بودندو جام زهر دومی را میخواستند به این مردم و رهبری بنوشانند ولی با درایت و تیزهوشی رهبری عزیز و بصیرت مردم سر و تیرشان به سنگ خورد و مجبور به فرارشده و خود را به اربابانشان رساندند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
مجلس انقلابی فعلی تون رو هم میبینیم که چطور ایران رو تبدیل به ژاپن اسلامی کرده
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۵۸ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
ازترکیب هاشون خباثت سرازیر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
به کوری چشم بد خواهان خارجی و داخلی و پادگان داخلی نسل انقلاب و فرزندانش ایستادن و سختی کشیدند و سربلند تاریخ در برابر نسل آینده هستند و افتخار می‌کنیم که با رهبری دانا و زیرک و با هوش و آینده نگر توانستیم کشوری قدرتمند و پیشرفته بسازیم که زمانی برای در مان ما را به خارج از کشور میفرستادن و حالا برای انواع درمان به کشور ما می آیند و زمانی برای ما تانک و یا هواپیما با چند برای قیمت در قبال به یغما بردن آن به ما میدادم و حالا از ما پهباد و سایر سلاحها را می‌خرند حتی کشورهای ابرقدرت باید به خود بیابیم که فرماندهی چون شهید سلیمانی داشتیم که حتی دشمن اینگونه ابراز میکند اگر ما دهتل چون سلیمانی را داشتیم بر دنیا مسلط می‌شدیم و ما کم چون سلیمانی نداریم یه نمونه آن شهید حججی بود در نمونه جوانی شهید سلیمانی شهید سلیمانی کسی بود حتی داماد پهلوی که بیش از یازده سال سفیر ایران در آمریکا بود با افتخار از او به نیکی یاد کرد و وی را افتخار ایرانی بودنش معرفی کرد وای بر خود فروشان و وطن فروشان و وادادگان که خود را ایرانی می‌خوانند و دم از زن زندگی آزادی میزنند و از از زن ایرانی و زندگی با عفت وآزادگی بی خبرند و سر در آخور غرب نهاده و خود را به پشیزی از دنیا طلبی فروخته وپشت به ملت و مملکت خود کردن و به گدایی به در خانه غرب رفته و غربگدا شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
یه روزه که کسی این همه تغییر نمی کنه سرویس اطلاعات کجاست چرا موقعی که اینا میخوان کاندید بشن بررسی نمیشن که مردم بشناسنشون وبهشون رای ندن!!
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۹:۴۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
شکر که چنین رهبر با درایت و حکیم داریم
فقط با توکل به خدا و توان داخل و اتحاد و یکپارچه بودن در سیاست و عمل و مردم میتوان پیشرفت کرد
پیشرفت در بی حجابی نیست
پیشرفت در بی خدایی نیست
پیشرفت در بی اخلاقی نیست
پیشرفت در بی دینی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
چرا اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در صحن علنی مجلس تصویب نشده و دولت هم به دنبال اصلاح قوانین قدیمی و منسوخ شده نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
وطن فروشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
لبیک یا خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
مردم خیلی در فشارند دیروز رفتم پنیرو شیر و ماست خریدن ۲۰درصد حقوقم رفت واقعا انصاف نیست
Germany
علی
۱۱:۴۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
برای چی خریدی؟نون خالی هم میخریدی میتونستی سیر بشی.اشتباه کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
یعنی اگه حقوقت چهار میلیون هم باشه شما هشتصد هزار تومان معادل بیست درصد حقوقت لبنیات خریدی . ای چاخان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۹ مهر ۱۴۰۱
تو اندازه یکماه لبنیات خریدی!!! منقضی نمیشه؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۹ مهر ۱۴۰۱
الکی جو نده، حداقل حقوق ۵میلیونو ۶۰۰هست ۲۰درصدش میشه یک میلیون چهارصدتومن. تو یه میلیون چهارصدتون چی خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
این فتنه ها تا ظهور آقا ادامه داره، چون شیطان و طرفداراش دست بردار نیستن. ولی به فضل الهی ظهور نزدیکه و قبلش یه اضطراری همه دنیا رو میگیره. امروز کشور ما رو هدف قرار دادن، ولی خود اونها هم دچار مسائلی خواهند شد ان شاءالله. اینکه هم دست بردار نیستن و نمیذارن این فتنه تمام شه اینه که واقعا بدلیل ایستادگی ایران و محور مقاومت واقعا کشور جعلی صهیونیستیشون داره از درون متلاشی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۴۳ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
خدایا شکرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
دم از استقلال و تمامیت ارضی می زنند آنوقت به کشورهایی پناهنده شده اند که نقشه تجزیه ایران را میکشند!!!!!
آخرین اخبار