تصویب ۱۲۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی کارخانه لاستیک بارز الیگودرز

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت:‌۱۲۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی مورد نیاز کارخانه لاستیک سازی این شهرستان در بانک تجارت مصوب و به صندوق توسعه ملی ارسال شد.

"محمد خدابخشی"نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری‌های لازم در دست اقدام است تا این رقم در صندوق توسعه ملی نیز طی کوتاهترین زمان ممکن تصویب و پرداخت شود تا روند ساخت کارخانه با سرعت و قوت بیشتری دنبال گردد.

او ادامه داد: احداث کارخانه لاستیک بارز با ظرفیت سالانه ۵۰ هزار تن معادل ۸۰۰ هزار حلقه سال ۹۷ در مساحت ۳۰ هکتار از شهرک صنعتی الیگودرز آغاز شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: نوع محصول این کارخانه پس از بهره برداری انواع تایر‌های رادیال تمام سیمی باری و اتوبوسی خواهد بود که برق مورد نیاز برای این طرح ۱۴ مگاوات؛ ️آب مورد نیاز ۴۰ لیتر در ثانیه و چهار هزار مترمکعب گاز در ساعت است.

خدابخشی افزود: تسریع در تکمیل کارخانه لاستیک سازی بارز لرستان توسط شستا یکی از مصوبات مهم سفر سال گذشته رییس جمهور به استان لرستان بوده که توسط محمد مخبر معاون اول رییس جمهور به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شده است.

او با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری اولیه پروژه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است، بیان کرد: سالن‌های تولید و انبار کارخانه ۴۵ هزار متر مربع و ساختمان‌های پشتیبانی در۲۱ هزار متر مربع ایجاد می‌شود.

گفتنی است یکی از پروژه‌های مهم شهرستان الیگودرز کارخانه لاستیک بارز است که اسفند ۹۷ کلنگ احداث آن در شهرک صنعتی الیگودرز بر زمین زده شد و قرار بود پس از بهره برداری برای ۸۴۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کند و گفته می‌شود تا چهار هزار فرصت شغلی غیر مستقیم نیز به دنبال دارد.

اما این طرح به دلایلی پس از مدتی متوقف شد که از جمله موانع و مشکلات آن می‌توان به عدم تامین منابع مالی طرح توسط سهامداران و تامین بودجه سالیانه پروژه و آورده نقدی سهامداران، تحریم‌های اقتصادی و بانکی در مورد تامین ماشین‌آلات خارجی و عقدقرارداد با سازندگان اروپایی اشاره کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.