در ۶ ماهه نخست امسال محقق شد

۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات کالا و محصولات کشاورزی از مرز خوزستان

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در ۶ ماهه نخست امسال کالا و محصولات کشاورزی از مرز‌های استان صادر شد.

حمیدرضا فلاح ضمن تبریک روز ملی صادرات گفت: تلاش شده صادرات غیر نفتی در بخش‌های مختلف تولیدی فعال و انجام شود که خوزستان با داشتن مرز‌های آبی و زمینی و هوایی از جمله استان‌های راهبردی در امر صادرات کالا است.

او افزود: بیشترین سهم صادرات غیر نفتی در این مدت مختص پتروشیمی بوده که ۵۸ درصد سهم صادرات را انجام داده؛ همچنین فولاد ۱۳ درصد، کشاورزی ۱۳ درصد، صنعت ۳ درصد، صنایع دستی یک درصد و مصالح ساختمانی ۱۱ درصد از کل صادرات انجام شده را سهیم بوده‌اند.

آقای فلاح با اشاره به میزان واردات کالا از مرز‌های استان در این مدت یادآور شد: ۵.۱ میلیارد دلار نیز واردات کالا از مرز‌های استان انجام گرفته.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان ارزش هر تن کالای صادراتی را معادل ۴۷۲ دلار و ارزش هر تن کالای وارداتی  را ۵۸۰ دلار عنوان کرد که نشان می‌دهد بیشتر کالا‌هایی با ارزش افزوده بالا و کالا‌های فناورانه و قطعات وارد استان و کشور شده است.

این مقام مسئول یادآور شد که خوزستان با دارا بودن مرز‌های آب و زمینی و بنادر راهبردی همچون بندر امام (ره)، بندر آبادان، بندر ماهشهر، بندر خرمشهر و بندر شادگان ظرفیت بسیار بالایی در صادرات و واردات کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.