رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان:

۳۵۰ کارآموز کارشناسی در استان کرمان داریم

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان نظرکارشناس دادگستری را دراغلب پرونده های قضایی ضروری دانست.

 رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان به مناسبت اول آبان ماه روز کارشناس ضمن تبریک این روز به جامعه کارشناسان رسمی گفت: کارشناس فردی متخصص و حرفه‌ای است، زیرا نظر کارشناس رسمی در رای صادرشده توسط قاضی در هر پرونده بسیار موثر است.

عباس دلفاردی افزود : البته داشتن تجربه کاری نیز بسیار مهم است به همین دلیل یکی از شرایط جذب کارشناسان رسمی این است که باید حداقل ۵ سال سابقه کاری تخصصی داشته باشند.

او بیان کرد: کارشناسی رسمی دادگستری، اعتباری است که به افراد متخصص داده می‌شود، تا در مواقع ضرورت، از تخصص شان استفاده شود وبرای سنجش این کارشناسان، آزمونی تحت عنوان آزمون کارشناسان رسمی، برگزار می‌شود.

دلفاردی تصریح کرد: متقاضیان، برای ثبت نام در این آزمون، باید دارای مدرک کارشناسی و حداقل پنج سال سابقه کار مرتبط باشندکه پس از طی کردن مراحل مصاحبه و پس از طی کردن آموزش‌های مستمر و کار آموزی زیر نظر کارشناسان باتجربه در رشته تخصصی پذیرفته شده به جرگه کارشناسی رسمی می‌پیوندند و می‌توانند در مواقع لزوم در امور تخصصی به محاکم قضائی و سازمان‌ها و ارگان‌ها خدمت رسانی  کنند.

او تاکید کرد: مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان با بیش از ۳۰۰ کارشناس رسمی و ۳۵۰ کارآموز کارشناسی در ۴۲ رشته تخصصی در استان کرمان فعالیت می‌کند.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی کرمان اظهار داشت: به منظور جذب کارشناس رسمی هر ساله آزمون کارشناسان بصورت سراسری توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود و افرادی که مدرک حداقل کارشناسی و با ۵ سال سابقه و تجربه در آن رشته تخصصی داشته باشند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

او بیان داشت: سطح سوالات تخصصی در حد اطلاعات و مهارت‌های دانش آموخته دوره کارشناسی (لیسانس) می‌باشد. سوالات رویکرد تئوری، تجربی و کاربردی دارند و متقاضی باید با توجه به دانش تخصصی و تجربه و مهارت کاری خود به آن‌ها پاسخ دهد.

دلفاردی گفت:کارشناسان رسمی به واسطه تجربه، دانش و امانت داری میتوانند به عنوان مشاور در امور تخصصی و بنا به نیاز جامعه در مراجع قضائی و غیر قضائی در کنار مردم و جامعه باشند و به احقاق حق، کاهش و جلوگیری از ایجاد اختلاف در جامعه کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار