رینا امیری:

طالبان نمی‌توانند نیمی از پیکر جامعه را حذف کنند

رینا امیری بر بازگشایی مکاتب دخترانه تأکید کرده و گفته است طالبان هرگز نمی‌توانند نیمی از جمعیت افغانستان از فرصت‌های تحصیلی و کاری محروم کنند.

رینا امیری، نماینده ویژه آمریکا برای زنان و حقوق بشر در افغانستان در واکنش به چهارصدمین روز بسته‌ماندن مکتب‌های دختران بالاتر از صنف ششم می‌گوید که «طالبان هرگز قادر به حذف نیمی از پیکر جامعه نیستند.» 

امیری امروز (سه‌شنبه، ۳عقرب/آبان) در رشته توئیت هایی بر بازگشایی مکتب‌ها تأکید کرده و گفته است طالبان هرگز نمی‌توانند نیمی از جمعیت را از فرصت‌های تحصیلی و کاری محروم کنند.

رینا امیری با ابراز نگرانی از ادامه این وضعیت در افغانستان افزوده است در چهارصد روز گذشته طالبان نه تنها دختران را از رفتن به مکتب‌ها منع کرده بل‌که به طور فزاینده‌ای آموزش در دانشگاه‌ها را تهی و مختل کرده‌اند.

امیری با اشاره به اخراج شماری دانشجویان دختر از دانشگاه کابل تأکید کرد گزارش‌های موثقی وجود دارد که نشان می‌دهد زنان هزاره از خوابگاه این دانشگاه به گونه‌ اجباری اخراج شده‌اند.

نماینده ویژه‌ آمریکا گفته است که آموزش همه‌ افغانستانی‌ها، از جمله زنان و دختران، کلید رهایی افغانستان از فقر و بازگرداندن امید است.

این در حالی است که طالبان پس از دست یافتن به قدرت، دختران بالاتر از صنف ششم را از مکتب محروم کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار