حذف لیست کاشت حلزون در آینده/ ارسال نامه جهت دریافت داروی ۴۵۰ بیمار SMA

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی ما این است که لیست کاشت حلزون حذف شود تا در آینده ناشنوایی و عدم قابلیت گفتار برطرف شود.

کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برخی از بیماران صعب العلاج و خاص هزینه های زیادی دارند که با تدابیر اندیشیده شده، صندوق بیماران صعب العلاج با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی راه اندازی شده است.

به گفته وی در مورد بیماران SMA سازمان غذا و دارو تعداد محدودی دارو وارد کرده است. جهت تحویل دارو به ۴۵۰ بیمار، نامه رسمی به سازمان غذا و دارو ارسال شده؛ اما انجمن تعداد این افراد را ۶۰۰ نفر اعلام کرده است.

او افزود: اقدامات خوبی در زمینه رفع نگرانی خانواده ها درباره غربالگری ها  انجام خواهد شد.

او بیان کرد: بیماری SMA طیف های مختلفی دارد. داروی این بیماری توسط سازمان غذا و دارو تامین می شود و بودجه آن توسط بیمه تامین شده است.

او افزود:اگر تا دو سالگی برای کودکان ناشنوا حلزون شنوایی کاشته بشود، قابلیت حرف زدن را خواهند داشت و تمام آن ها مشمول کاشت حلزون شنوایی و جراحی به صورت رایگان هستند.  برنامه ریزی ما این است که لیست کاشت حلزون حذف شود تا در آینده ناشنوایی و عدم قابلیت گفتار برطرف شود. ۲۶ بیماری در فاز اول در سامانه صندوق بیماران صعب العلاج قرار گرفته اند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار